Školení proběhlo ve dnech 29. a 30. 8. 2024 za účasti 13 učitelů ze základních a středních škol Olomouckého kraje. Učitelské praxe a jejich vedení či provázení je v profesní přípravě učitelských studijních programů zásadní. V rámci projektu podpory a zvyšování kvality pregraduální přípravy studentů u studijních programů směřujících k učitelství dochází nyní ke vstupnímu vzdělávání učitelů ZŠ a SŠ. Specializační školení proběhlo v dané struktuře a rozsahu 20 hodin. Témata školení byla např. Vytváření bezpečného prostředí, Sebereflexe (supervize) provázejícího učitele, Společné plánování výuky mezi provázejícím učitelem a praktikantem, Vedení reflektivního dialogu, Poskytování efektivní zpětné vazby a Pozorování a identifikace klíčových aspektů výuky. Školitelé byli z katedry společenských věd v kinantropologii doc. Svozil, doc. Štěrbová, doc. Vašíčková, Dr. Harvanová, Dr. Mališ, Mgr. Krol a Mgr. Michalica.
Ze závěrečné evaluace vyplývá, že školení bylo velmi zajímavé a přínosné pro všechny zúčastněné strany. Učitelé ocenili přátelskou atmosféru a možnost sdílení zkušeností i s kolegy z jiných škol. Jednání se neomezovalo pouze na prezentace jednotlivých témat, ale probíhalo i formou praktických ukázek, vzájemného dialogu a otevřené diskuse.
Evaluační zpráva bude sloužit k reflexi proběhlého školení a má také sloužit k možnému upřesnění potřeb školení provázejících učitelů v dalším období. Na FTK se v současné době připravuje navazující „průběžné školení“ provázejících učitelů.
Zbyněk Svozil
vedoucí katedry společenských věd v kinantropologii