Role médií v amerických prezidentských volbách byla stěžejním tématem diskuse profesora Steva Doiga z americké Arizona State University a studentů Univerzity Palackého.
Steve Doig, držitel Pulitzeorovy ceny hovořil ve své přednášce o výzvách, kterým američtí novináři aktuálně čelí ve snaze poskytnout voličům nezávislé informace o kandidátech a tématech prezidentských voleb.
„Kdo chce sbírat hlasy, musí umět strhnout na sebe pozornost médií. Bez nich by totiž veřejnost vnímala jen jména. Někdo tak činí zajímavými nápady, například Donald Trump na sebe upozorňuje urážlivými prohlášeními. Je tím specifický. Pozornost, kterou tak na sebe strhává, je pro něj pramen vody, který potřebuje k životu,“ řekl Steve Doig. Tématem jeho přednášky a následné diskuse, především se studenty olomoucké žurnalistiky byla i rostoucí snaha médií ověřovat si důvěryhodnost tvrzení jednotlivých kandidátů.
"Jsem ráda, že katedra umožňuje studentům diskutovat s lidmi v oboru, že do Olomouce zve i zahraniční hosty," řekla studentka žurnalistiky Vendula Baštinová.
Steve Doig působil víc než dvacet let jako novinář, vědecký redaktor, publicista a reportér. Za svou práci obdržel několik ocenění. Mezi Doigovy výzkumné zájmy patří veřejné mínění. Je letošním recipientem Fulbrightova stipendia, v jehož rámci vyučuje na Masarykově univerzitě v Brně. Jeho olomoucké přednášky spojené s diskusí se účastnilo asi šedesát lidí. Akci uspořádala katedra mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky FF UP.