Jak správně nakročit do světa podnikání? Jak vypadá marketing v praxi dnes a jak bude vypadat zítra? Jak můžete svým podnikáním změnit svět k lepšímu? Na tyto a řadu dalších otázek odpověděl asi stovce účastníků čtvrtý ročník konference UP Business Camp.
UP Business Camp je jednodenní konference pro studenty, začínající podnikatele a firmy o cestě k úspěšnému podnikání. Uskutečnil se v aule Právnické fakulty Univerzity Palackého a organizoval ho Vědeckotechnický park UP. Účastníkům nabídl kvalitní řečníky, kteří se podělili o své bohaté zkušenosti, a reflektovali nejnovější trendy v podnikání a inspirovali k probuzení podnikatelského ducha. Do Olomouce letos přijela celá řada zajímavých osobností.
„Padla tady otázka, jestli může být neziskovka zisková. Ano, v České republice máme roční obrat zhruba 76 milionů korun. Vše, do čeho investujeme, musí přinést čtyřikrát tolik. Jsme financováni pouze z dobrovolných příspěvků,“ řekla Pavla Gomba, výkonná ředitelka UNICEF v ČR, která během konference hovořila o tom, jak generovat zisk v neziskovém sektoru. Kouzlo dárcovství vidí v tom, že je výsledky své práce schopna identifikovat okamžitě. „Už během dvou, tří týdnů po spuštění kampaně je možné posoudit, jestli je úspěšná,“ dodala Pavla Gomba. S fundraisingem má šestnáctiletou zkušenost, i proto se tak s účastníky setkání mohla podělit také o informace spojené s úskalím, které současné dárcovství provází.
„V posledních letech je stále méně lidí věrných organizacím i tématům. Mnozí už dnes nechtějí být pouze těmi, kteří finance věnují, ale těmi, kteří chtějí být mnohem víc propojeni s organizací akce,“ dodala Pavla Gomba, která je podle magazínu Forbes 35. nejvlivnější ženou České republiky.
Letošního UP Business Campu se účastnila celá řada dalších zajímavých přednášejících. Sociálnímu podnikání lidí bez domova se v aule právnické fakulty věnovala Tereza Jurečková, spoluzakladatelka sociálního podniku Pragulic, Dita Přikrylová prostřednictvím organizace Czechitas hovořila o vzdělávání žen v IT. Během dne se živě diskutovalo v aule i mimo ni, uskutečnilo se několik workshopů a networkingových setkání.
Letošní ročník konference UP Business Camp podpořil také adopci panenek UNICEF. Každý, kdo si v rámci kampaně panenku koupil, pomohl dítěti v rozvojových zemích s očkováním proti smrtelným dětským chorobám. „Podařilo se nám zajistit očkování pro 22 dětí. Děkujeme všem za podporu,“ řekl za pořadatele UP Business Campu ředitel Vědeckotechnického Parku Univerzity Palackého Jiří Herinek. Každým rokem se díky očkování podaří zachránit život až 3 milionům dětí.