Vysoké školy budou opět žádat vládu, aby podpořila vzdělanost

Repro: Žurnál Online
Středa 22. květen 2024, 10:40 – Text: (map)

Ve shodě s RVŠ a ČKR připravuje Filozofická fakulta Univerzity Palackého ve spolupráci s Filozofickou fakultou Univerzity Karlovy a dalšími pracovišti apel na společenskou zodpovědnost během vyjednávání státního rozpočtu. Vysoké školy se tak znovu chystají žádat vládu ČR, aby podpořila vzdělanost a inovační potenciál. Už 3. června chystají v Praze akci s názvem Kolaps systému. „Přes vládní priority a sliby z ministerstva školství doposud nedorazila ani smluvená kompenzace podfinancovaných fakult a oborů. Nejen my, ale celé vysoké školství ztrácí schopnost absorbovat silné nastupující ročníky či uspět v mezinárodní konkurenci. Nedůstojné mzdy jsou pod úrovní nekvalifikovaných profesí, generace budoucích akademiků nedokáže plánovat odborně zaměřenou kariéru s dluhem přenášeným na vlastní rodinu. Z našich řad odcházejí další expertky a experti, protože neunesli životní náklady s platem vysokoškolského pedagoga,“ uvádí ve svém prohlášení Jan Stejskal, děkan FF UP, podle nějž univerzitám každoročně chybí na stabilizaci a rozvoj více než 10 mld. korun. Více zde. Nově o chystané události ve Výzvě předsedy Asociace děkanů filozofických fakult ČR zde.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)