Abdikace předsedy Etické komise UP, vyjádření Etické komise a reakce rektora

Thursday 31 October 2019, 9:38 – Text: Petr Bilík

Ke 14. říjnu 2019 odstoupil z čela Etické komise UP prof. MUDr. Karel Indrák, DrSc.

Ve svém rezignačním vyjádření, k jehož publikování jsme získali souhlas, formuluje, že se dlouhodobě cítil ve své roli pod tlakem, a vyjadřuje se kriticky k finálním krokům rektora UP, jimiž podle něj nebyly konkrétní kauzy dostatečně uzavřeny. V tomto smyslu se na rektora obrátilo i grémium etické komise ve svém přípisu, v němž jeho členové žádají aktivnější rektorův přístup ve vztahu ke zjištěním komise.

V reakci na oba dokumenty rektor UP prof. Jaroslav Miller navazuje na svůj blog a objasňuje jak svá stanoviska, tak způsob procesování jednotlivých zásahů, který je podmíněn mimo jiné omezenými personálními pravomocemi rektora plynoucími z vysokoškolského zákona a vnitřních univerzitních norem. Všechny tři texty jsou tematicky provázány a postupně na sebe fakticky a argumentačně reagují, navíc považujeme za žádoucí umožnit repliky aktérům i komentáře širší akademické obce. Proto oddělení komunikace nabídlo autorům platformu UP Reflexe, která byla právě k takovým tématům vytvořena. Všechny tři texty jsou dostupné po přihlášení do portálu, novináři je získají na vyžádání na adrese gabriela.sykorova@upol.cz.

 

 

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)