AFO letos nabídne bohatý program pro děti

AFO nabízí dětem speciální program.
Foto: Pevnost poznání
Friday 20 April 2018, 8:00 – Text: Ondřej Čížek

Vzdělávací show Agent v kapse od populární ČT Déčko, virtuální realita pro celou rodinu, rozhlasové pohádky a kreativní dílny s výtečným ansámblem z Divadla na cucky, ale také přínosný workshop z dílny platformy Konsent, která se věnuje prevenci sexuálního násilí. Vzdělávací filmový festival Academia Film Olomouc (AFO), který se uskuteční ve dnech 24.–29. dubna, vůbec poprvé ve své historii představuje rozsáhlý dětský program s názvem AFO junior.

Rozmanité aktivity, u kterých děti od 5 do 16 let rozvinou své kritické a kreativní myšlení, se uskuteční primárně v Kině Metropol, Divadle na cucky nebo v oblíbeném interaktivním muzeu vědy Pevnost poznání. Celý program AFO pro děti je zdarma a rodiče s dětmi všechny potřebné informace naleznou na stránkách www.afo.cz/deti.

Olomoucké Divadlo na cucky si pro děti připravilo např. kreativní dílnu se žraloky o žralocích a pro pravé žraloky. Pedagožka a autorka dětských pohádek Andrea Hanáčková nachystala pro děti od 8 let hravé odpoledne s názvem Gang divokejch zvířat neboli rodinný poslech současné rozhlasové pohádky a hraní se zvuky, obrázky a fantazií. Herec z Divadla na cucky Ondřej Jiráček připravil pohybovou dílnu, v níž si děti vyzkouší, jak to vypadalo, když staří Egypťané vyráběli pivo nebo když ve Francii objevili šampaňské. Právě v Divadle na cucky svou zábavně-vzdělávací show Agent v kapse představí i oblíbené ČT Déčko.

„V minulých letech byla nabídka obrovská, proto jsme se letos rozhodli udělat komplexní celotýdenní program pro děti všech věkových kategorií i jejich rodiče. Naši návštěvníci by během AFO týdne měli zabavit vědou nejen sebe, ale i celou svou rodinu. Osobně si navíc myslím, že nejmladší diváci jsou ti nejcitlivější – všichni jsou totiž rozenými vědci a badateli,“ shrnuje cíle programu AFO junior ředitel festivalu Jakub Ráliš.

V sobotu 28. 4. se v Pevnosti poznání rozpoutá epická Radiovodní bitva – interaktivní rozhlasová dílna pro rodiny s dětmi od 6 let, která spojí bezprostřední rozhlasovou reportáž s velkou lodní bitvou. ČT Déčko právě tady navíc postaví svou Déčko zónu, tedy prostor pro všechny zapálené fanoušky filmů, virtuální reality a fascinujících triků s klíčovacím pozadím, tzv. green screenem, který se hojně využívá pro televizní předpovědi počasí nebo během natáčení diváckého hitu – pohádky Anděl páně. Muzeum vědy Univerzity Palackého se také stane dějištěm workshopu s platformou Konsent pod názvem Když to chce a když to nechce o tom, jak mluvit o sexu, kde se o něm dozvědět relevantní informace a hlavně, jak se bránit sexuálnímu obtěžování.

To, že AFO je velký interdisciplinární festival, potvrdí koneckonců i jeho dětský program zaměřený na filmy. Organizátoři festivalu v Kině Metropol zopakují jak strhující Predátory 3D s dabingem Hynka Čermáka, tak vtipné, dramatické i roztomilé, v každém případě revoluční Pidiobry 3D – hlodavčí western, který renomovaná BBC pomocí nejmodernějších 3D kamer natáčela celých 5 let a který přináší příběh ze života čipmanka a křečka prériového, to vše s dabingem Jiřího Lábuse.  

Generálním partnerem festivalu Academia Film Olomouc je společnost innogy. Hlavním mecenášem festivalu je Nadační fond Neuron.  Hlavním mediálním partnerem je Česká televize.

  

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)