AS FF jednal o vnitřním mzdovém předpisu i o strategii v rekonstrukci budov univerzity

Foto: Vojtěch Duda
Tuesday 6 November 2018, 11:07 – Text: Milada Hronová

Akademický senát filozofické fakulty věnoval na říjnovém zasedání svou pozornost novému vnitřnímu mzdovému předpisu, a to v souvislosti s ekonomickým dopadem na hospodaření jednotlivých kateder. Zabýval se i akreditačním procesem a jeho vývojem po získání institucionální akreditace či strategickým plánem rekonstrukcí budov UP.

Návrh nového vnitřního mzdového předpisu akademických pracovníků vychází z celouniverzitního záměru. Ekonomické komisi senátu fakulty ho předložil děkan Zdeněk Pechal s dovětkem, že v hospodaření některých kateder způsobí přechodné finanční problémy.

„O co se zvyšují tarify, o to fakulta nedostává víc v rozpočtových prostředcích. I to je důvod jednotlivých nesrovnalostí, které nový mzdový předpis přinese. Řeším je postupně s  příslušnými katedrami a ve většině případů oboustranné řešení nacházíme. I když se může stát, že na nějakou přechodnou dobu nebudou mít některé katedry dostatečné zdroje na osobní ohodnocení a odměny, přesto jsem přesvědčen, že předložený Návrh vnitřního mzdového předpisu je odpovědný a pro filozofickou fakultu udržitelný,“ řekl děkan.

Připomněl přitom, že současně rozvržené mzdové tarify akademických pracovníků nemají v sobě téměř žádný motivační prvek, nemotivují k dalšímu akademickému postupu a už řadu let jsou podfinancovány. „Návrh, který jsem předložil je srovnatelný s návrhem filozofické fakulty na Masarykově univerzitě. Také věřím, že i v nadcházejícím roce vysoké školy obdrží od státu opět víc financí a že rozpočty škol budou více stabilní,“ dodal Zdeněk Pechal.

Ekonomická komise senátu vyjádřila s předloženým návrhem souhlas a AS FF UP jej vzal na vědomí. Po krátké diskuzi zároveň však přijal usnesení, v němž děkana žádá, aby situaci katedry, která se dostane do rozpočtových problémů, řešil v rámci stávajících pravidel schválených AS FF UP.

Během dvouhodinového jednání senátoři přijali Záměr doktorského studijního programu – Asijská studia. Poté se věnovali akreditačnímu procesu a jeho vývoji po získání institucionální akreditace na Univerzitě Palackého. Svým usnesením pak prostřednictvím rektora UP vyzvali Radu pro vnitřní hodnocení, aby přehodnotila svůj záměr schvalovat studijní programy na dobu kratší než doporučenou hodnotiteli Národního akreditačního úřadu, tedy deset let. 

Na program říjnového jednání senátu se dostaly i rekonstrukční aktivity filozofické fakulty. Diskutovalo se na téma Strategie rekonstrukcí budov na Univerzitě Palackého a místo filozofické fakulty v ní.  Aktuální situaci shrnul před senátory proděkan fakulty Vladimír Polách.

„Za posledních šest let se na FF opraví pět budov. Faktem je, že určitou podporu centrálních jednotek máme, nicméně tato podpora není tak vysoká, jak se o ní často mluví. Na nynější rekonstrukci, infrastrukturu objektu na tř. Svobody 26 máme grantové prostředky zhruba ve výši 70 milionů korun. A přestože jsme měli plánovat rekonstrukci této budovy jako celek, jsme v situaci, že ji budeme opravovat na dvě etapy, přičemž na druhou etapu nám finance chybí,“ uvedl. 

Po krátké diskuzi pak senát pověřil předsedu AS FF UP, aby sestavil delegaci senátorů, která má priority investiční výstavby na UP s přihlédnutím k filozofické fakultě projednat s vedením UP. 

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)