Mezinárodní vzdělávací programy i kurzy pro akademiky a veřejnost vzniknou díky novému evropskému projektu EURIDICE. Na Vrije Universiteit v Amsterdamu jej zahájili zástupci evropských institucí, společností a univerzit včetně Univerzity Palackého. Projekt, který se zaměřuje na interdisciplinární vzdělávání v oblasti pokročilých digitálních technologií, poběží do prosince 2027.
Kick-off meetingu se zúčastnil prorektor UP pro strategii a vnější vztahy Michal Malacka, Markéta Šemberová, koordinátorka projektu EURIDICE a Aurora Education Developer, a Maxim Tomoszek, proděkan pro bakalářské a magisterské studijní programy Právnické fakulty UP. Právě tato fakulta bude na Univerzitě Palackého zaštiťovat nový joint study programme, který je jedním z výstupů projektu EURIDICE. Tento mezinárodní magisterský program, vedený v angličtině hybridní formou, vybaví studenty digitálními kompetencemi, právními znalostmi i souvisejícími společenskými poznatky.
Univerzita Palackého v projektu úzce spolupracuje s univerzitami v Neapoli a Innsbrucku, jeho součástí jsou ale další vysoké školy, instituce i malé a střední podniky. Studující se tak budou moci zúčastnit také stáží v Nizozemské královské knihovně, výzkumné společnosti Healthink nebo navštívit Icelandic Institute for Intelligent Machines. Jelikož bude samotné studium vedeno hybridně, budou se studenti osobně setkávat během letních škol.
Projekt EURIDICE byl oficiálně zahájen 1. ledna 2024 a poběží do prosince 2027. Z velké části vznikl díky existující spolupráci evropských univerzit v síti Aurora.
„Jednou z hlavních oblastí, na které se Aurora dlouhodobě zaměřuje, je Digitální společnost a globální občanství. V jejím rámci se původně vyvíjel ‚pouze‘ společný vzdělávací modul, postupně však vyplynul návrh na celý magisterský studijní program. Ten je ovšem velmi komplexní a žádá si mnoho inovativních řešení, což s sebou nese i zvýšené náklady. Jako konsorcium Aurora 2030 jsme tedy využili programu Evropské komise Digital Europe, který pomůže projekt EURIDICE financovat a studijní programy připravit a implementovat,“ řekl Michal Malacka.
Dalším výstupem projektu budou kurzy celoživotního vzdělávání pro akademiky i veřejnost, které budou ohodnoceny mikrocertifikáty. Podobně jako u studijních programů budou kombinovat znalosti digitálních technologií s poznatky z oblasti práva, humanitních a společenských věd, obchodu či ekonomie. Cílem je, aby jejich absolventi získali na studovanou problematiku komplexní pohled a porozuměli také širším společenským souvislostem.