Europoslankyně Charanzová se na pedagogické fakultě zajímala o rizika v kyberprostoru

Europoslankyně Dita Charanzová debatovala na pedagogické fakultě o ochraně dětí v online prostředí, seznámila se i s konceptem Učitel21.
Foto: archiv PdF UP
Friday 1 February 2019, 10:53 – Text: Milada Hronová

Dita Charanzová, poslankyně Evropského parlamentu, navštívila pedagogickou fakultu. V Centru prevence rizikové virtuální komunikace (PrVoK) získala informace o tom, jak bezpečný nebo nebezpečný je život dětí v kyberprostoru. Během dne se seznámila i s konceptem Učitel21.

Přímo v laboratořích Centra PrVoK se uskutečnilo setkání europoslankyně Dity Charanzové se zástupci Univerzity Palackého. Jednání se zúčastnili Vít Zouhar, prorektor univerzity, Libuše Ludíková, děkanka její pedagogické fakulty, a Kamil Kopecký, vedoucí Centra prevence rizikové virtuální komunikace.

„V rámci dvouhodinové návštěvy jsme diskutovali především o ochraně dětí v online prostředí a o možnostech zvýšení jejich bezpečnosti. Stejně tak jsme se věnovali i možnostem používání mobilních telefonů ve školách, když jsme hovořili o tom, jestli je regulovat či ne a jakým způsobem. Debatovali jsme také o sociálních sítích, které využívají děti, mimo jiné o Instagramu, Snapchatu, YouTube a TikToku, i o nadměrném sdílení osobních údajů dětí rodiči,“ uvedl Kamil Kopecký, vedoucí Centra PrVoK.

Centrum začalo s Ditou Charanzovou spolupracovat na konci roku 2018. „Europoslankyně má ve své gesci mimo jiné digitální agendu, zajímá se tedy nejen o oblast kybernetické bezpečnosti, ale také o aktuální technologické trendy a možnosti zapojení technologií do výuky,“ dodal Kamil Kopecký. Při návštěvě pedagogické fakulty podle něj odkázala i na příklady dobré praxe. Firmy v nich zavedly automatizaci a robotizaci a zvýšily svou konkurenceschopnost a výkon, aniž by bylo nutné propustit zaměstnance.

Podle Kamila Kopeckého byla velmi zajímavá i závěrečná část její návštěvy Centra. Pod vedením studentů pedagogické fakulty si europoslankyně vyzkoušela celou řadu technologií, od systémů smíšené a rozšířené reality (Merge Cube, Hololens, Google Glass apod. ), přes systémy virtuální reality (Google Carboard, Daydream, Oculus Rift a Oculus Go), k robotickým edukačním pomůckám ozobot, beebot, cuebot a sphero, až k technologii 3D tisku a k programovatelným robotickým ramenům. 

„Na UP jsem si vyzkoušela tak trochu jiné brýle, výlet do virtuální reality mi zařídil Kamil Kopecký a jeho tým v digidoupe.cz. Díky za to i za veškerou práci v jejich projektu e-bezpečí.cz. Dělají skvělé věci v oblasti preventce v online světě, a to nejen pro děti!“ pochlubila se Dita Charanzová na svém facebooku.

Během návštěvy olomoucké pedagogické fakulty se europoslankyně seznámila i s konceptem Učitel21, jenž ji představila děkanka fakulty Libuše Ludíková.

„Hovořila jsem o konceptu přípravy budoucích učitelů na naší fakultě. Vysvětlovala jsem, v čem je projekt Učitel21 jedinečný a na jaké kompetence budoucích pedagogů cílí. Prezentovala jsem před paní europoslankyní naši snahu připravit učitele, který bude nejen schopen kvalitně zvládat svůj obor, ale bude i připraven na široké spektrum problémů, jež dnešní škola přináší, ať se již jedná o heterogenitu žáků či prostředí, dopady digitalizace, potřebu orientace v mediálním prostoru a dalších oblastech,“ uvedla děkanka fakulty. Setkání zhodnotila pozitivně, neboť podle ní otevřelo řadu možností další spolupráce, které fakulta hodlá využít.  

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)