Gaudeamus igitur zazněl pro Univerzitu třetího věku

Univerzita třetího věku zahájila.
Foto: Svatopluk Klesnil
Tuesday 19 September 2017, 15:00

Studentská hymna Gaudeamus igitur zazněla v pátek 15. 9. 2017 v aule právnické fakulty na počest novým posluchačům Univerzity třetího věku (U3V) při Univerzitě Palackého v Olomouci. V tomto akademickém roce se zapsalo v Olomouci do prvního ročníku studia 123 účastníků U3V. Poprvé byli imatrikulováni také účastníci nově otevřené pobočky U3Vve Šternberku.

Imatrikulační listy si účastníci přebrali z rukou PhDr. Jiřího Pospíšila, PhD., vedoucího Oddělení dalšího vzdělávání, který jim jménem rektora UP popřál hodně sil ve studiu. Nové posluchače U3V na imatrikulační akt doprovodili i jejich rodinní příslušníci a přátelé, aby si společně vychutnali tento krásný slavnostní akt.

Imatrikulování byli také senioři, kteří studují v regionálním středisku U3V ve Vyškově. Zde probíhá výuka U3V již třetím rokem k naprosté spokojenosti účastníků. Historicky poprvé přistoupili k imatrikulaci posluchači, kteří budou studovat ve Šternberku. „Ve Šternberku dlouhodobě funguje Virtuální U3V, domnívám se však, že náš program U3V nabízí posluchačům mnohem více – především setkání s živým lektorem tváří v tvář, možnost bezprostředně sdílet a diskutovat své názory. Nepochybuji o tom, že v konkurenci obstojíme a že se úspěšně prosadíme, máme co nabídnout,“ dodala vedoucí referentka a metodička U3V PhDr. et Mgr. Naděžda Špatenková, Ph.D., MBA. U3V při Univerzitě Palackého v Olomouci nabízí ve Šternberku ty nejlepší, nejosvědčenější moduly. „Zahájili jsme kurzem psychologie. V plánu máme také medicínu, historii, právo a další oblíbené kurzy,“ dodala Špatenková.   

Zatímco seniory ze Šternberka čeká teprve první ročník U3V, posluchače z Vyškova čeká v tomto akademickém roce první slavnostní vyřazení absolventů. Standardní délka studia na U3V je tři roky. Přestože U3V expanduje i do regionů, nezapomíná ani na své posluchače zde v Olomouci. „Nabízíme širokou paletu oborů napříč všemi fakultami naší univerzity. I letos máme pro naše posluchače připraveny jak standardní, tak i nové kurzy a řadu doprovodných aktivit,“ dodala Špatenková. „Mezi naše nejoblíbenější pak patří např. kurzy zdravého životního stylu, kde máme opravdu pestrou nabídku nejrůznějších programů.“

O studium na U3V je mezi seniory velký zájem. Svědčí o tom stále narůstající počet přihlášek. Mezi tradičně nejobsazovanější obory patří Ochrana práv a jednotlivce, Pohyb – cesta za zdravím, Kapitoly z českých dějin, Kultura v minulosti a přítomnosti a Psychosociální studia.

Seniory čekala letos velká prověrka jejich ICT kompetencí – přihlašování na U3V bylo totiž poprvé realizováno přes Portál CŽV. „Zvládli to úžasně, i když to pro mnohé z nich bylo bezesporu náročné. Domnívám se, že jsme v mnoha ohledech účinně podpořili mezigenerační učení, komunikaci, spolupráci – do celého procesu se totiž zapojily děti a nezřídka i vnuci seniorů, ale všichni to nakonec úspěšně zvládli. Jsem na ně velmi hrdá, jsou prostě skvělí, úžasní a obdivuhodní,“ netajila se svými emocemi Špatenková.

V tomto akademickém roce do studentských lavic zasedne více než dvanáct set posluchačů U3V. Kromě Olomouce a Šternberka budou studovat také v pobočkách v Uherském Hradišti, Valašském Meziříčí a ve Vyškově.

Mgr. Ivana Olecká

 

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)