Hackathon vyhrál projekt zaměřující se na sdílenou ekonomiku

Foto: VTP UP
Monday 4 November 2019, 13:00 – Text: Martin Marek

Od pátku do neděle, celkem 48 hodin, pracovali na svých projektech účastníci pilotního ročníku univerzitního hackathonu s názvem HackItUP, který připravil Vědeckotechnický park UP ve spolupráci s agenturou CzechInvest. Vrcholem soutěžního klání bylo představení zpracovaných projektů před porotou poskládanou ze zástupců akademické sféry, veřejných institucí, investorů a zástupců startupů.

Hlavní cenu si odnesl projekt „Pujčo“. Jedná se o aplikaci zprostředkovávající vypůjčení běžných praktických předmětů mezi jednotlivými uživateli, například mezi studenty na kolejích zejména v univerzitních městech. Cenu za společenský přínos získal projekt „Olobydlo“ propojující studenty a  majitele bytů. Tento projekt vnáší do jinak „tvrdého“ realitního byznysu osobní přístup a komfort pro obě tyto skupiny. Další tým s pracovním názvem „4 Elements“, který se zaměřil na zvelebování kanceláří, nemocnic a dalších ne příliš atraktivních prostor, byl oceněn za multioborový přístup. Poslední zúčastněný tým olomouckých studentů pracoval na vývoji aplikace „Purploo“ usnadňující vzájemné seznamování mladých lidí v klubech a na společenských akcích.

„Super strávený inspirativní víkend s lidmi, kteří mají společné zájmy s možností něco vytvořit a dostat zpětnou vazbu od profesionálů,“ byl spokojený jeden z vítězů. „Skvělé, miluju takový typ akcí a tohle pro mě byl víkend strávený na jedničku,“ doplnil soutěžící Kryštof Novotný.

Vzniklé projekty mají možnost se přihlásit na navazující konferenci UP Business Camp dne 23. 11. pořádanou Vědeckotechnickým parkem UP, kde proběhne casting startupů. Ty úspěšné dále postoupí na lednový Business ples v Olomouci, na kterém budou mít možnost v rámci platformy StartupKlub.cz prezentovat své projekty před významnými osobnostmi nejen z podnikatelského prostředí.

VTP UP podpořil vítězný projekt částkou 10 000 Kč a všechny zúčastněné týmy získaly sérii navazujících odborných konzultací ke svým podnikatelským záměrům. Další ceny věnovali partneři akce, společnost Busyman.cz a ESMEDIA Interactive s.r.o. „Cílem této akce bylo podpořit podnikavost studentů a mladých kreativních lidí zejména v těch oborech, které studují nebo kterým se věnují. Poskládaly se celkem čtyři týmy, které rozvíjely své nápady a pracovaly s obrovským zápalem po celou dobu akce. V rámci víkendu byly připraveny také workshopy zaměřené na různá témata, např. na tvorbu obchodního modelu nebo prezentační dovednosti. K dispozici byli na místě také zkušení mentoři, se kterými mohly týmy konzultovat své kroky,“ uvedla jedna z porotkyň soutěže Pavlína Slepičková z agentury CzechInvest.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)