Karel Janeček představí svůj návrh volebního systému

Hostem přednáškového cyklu Současná chemie bude Karel Janeček.
Repro: Žurnál UP
Monday 12 March 2018, 13:00 – Text: Martina Šaradínová

Český matematik, pedagog, bojovník proti korupci a mecenáš Karel Janeček bude druhým hostem přednáškového kurzu Současná chemie na přírodovědecké fakultě. S přednáškou nazvanou Human 21 – nová epocha lidských dějin vystoupí ve středu 14. března v aule od 15 hodin.

„Při přípravě 13. ročníku kurzu jsem reagoval na podněty studentů, kteří chtěli přinést odpovědi na otázky, které je v současné době nejvíce trápí. Jedním z velmi aktuálních témat jsou volby a volební systémy. Proto jsem se rozhodl pozvat právě Karla Janečka,“ uvedl pořadatel kurzu a nositel národní ceny Česká hlava Pavel Hobza z katedry fyzikální chemie a Regionálního centra pokročilých technologií a materiálů.

Karel Janeček v roce 2013 vytvořil volební systém Demokracie 21. Tvrdí o něm, že přinese zásadní vylepšení demokracie obdobně jako „upgrade z DOSu na Windows“. Podstatou jeho návrhu je takzvaný efekt více hlasů, kdy volič má dvakrát více hlasů, než je volených mandátů.

Přednáškový kurz letos zahájilo 28. února vystoupení kardiochirurga Jana Pirka ve zcela zaplněné aule. Na přednášky jsou zváni nejen zástupci akademické obce, ale i veřejnost.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)