Koordinátoři hledali cesty pro užší spolupráci s fakultními školami

Koordinátoři přírodovědecké fakulty udržují kontakty s 45 fakultními školami.
Foto: Martina Šaradínová
Tuesday 13 December 2016, 14:00 – Text: Martina Šaradínová

O možnostech, jak ještě více zlepšit spolupráci s fakultními školami, debatovali v pondělí koordinátoři fakultních škol a zástupci vedení přírodovědecké fakulty. Fakultní “vyslanci“ se také blíže seznámili s projektem Badatel a na programu byla i prezentace aktivit Pevnosti poznání.

„Smyslem setkání bylo informovat o všech aktivitách, které můžeme fakultním školám nabídnout. Naším cílem je poskytnout středoškolákům co nejvíce příležitostí k tomu, aby naši fakultu poznali, dozvěděli se o nabídce oborů, možnostech budoucího uplatnění i výsledcích, kterých dosahujeme v pedagogické i vědecké činnosti. Koordinátoři si mohli navzájem předat zkušenosti,“ uvedla vedoucí oddělení vnějších a vnitřních vztahů Dagmar Petrželová.  

Jednou z velmi efektivních cest, jak povzbudit studenty k vědecké činnosti, je projekt Badatel. Koordinátorům jej na schůzce přiblížil Martin Kubala z Centra regionu Haná. „Chceme, aby iniciativa přišla ze strany studentů. Na internetu najdou seznam témat, jimž se mohou věnovat. Mohou ale i sami nějaké téma navrhnout a my se jim pak snažíme sehnat vhodného supervizora. Zjistili jsme, že když mají studenti zájem a potřebné podmínky, jsou schopni vypracovat velmi dobré projekty. Až na výjimky jsou srovnatelné s bakalářskými pracemi a ty nejlepší bychom mohli považovat i za slušné diplomky,“ uvedl docent Kubala. Za deset let Badatel vyslal 48 studentů do celostátního kola SOČ, středoškoláci přivezli řadu medailí i z mezinárodních klání. Tři z účastníků projektu získali titul Česká hlavička.

Se spoluprací se školami má bohaté zkušenost i Pevnost poznání. Podle programového ředitele Jakuba Ráliše ale cílí velká část programu spíše na děti ze základních škol. „Navštěvují nás ale i střední školy, některé se opakovaně vracejí. Učitelé z fakultních škol mohou přijít a zdarma si expozici prohlédnout, vytipovat co by mohli využít při výuce a následně s sebou vzít i studenty,“ nabídl Ráliš.

Podle jednoho z koordinátorů Jana Hercika z katedry geografie se osvědčilo stavět při spolupráci s fakultními školami na osobních kontaktech. „Ředitelé jsou často zaneprázdněni, proto je mnohem lepší cílená spolupráce s konkrétními učiteli, často našimi absolventy. Na naší katedře máme vytipované i naše studenty z vyšších ročníků, kteří jsou pak středoškolákům schopni předat informace pro ně přístupnější formou. Vždy je ale předem proškolíme, aby měli například přehled o všech oborech na přírodovědecké fakultě,“ objasnil Hercik.

Přírodovědecká fakulta má 45 fakultních škol v pěti krajích. Pravidelný kontakt s nimi zajišťuje 28 studentských koordinátorů a 28 akademických pracovníků.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)