Maraton promocí pokračoval slavnostními akty v Arcibiskupském paláci

Diplomy předal novým absolventům děkan CMTF Peter Tavel.
Fotogalerie: Velena Mazochová
Friday 30 June 2017, 12:30 – Text: Velena Mazochová

Slavnostní sál olomouckého Arcibiskupského paláce zaplnili v tomto týdnu letošní absolventky a absolventi cyrilometodějské teologické fakulty. Po úspěšném ukončení studia složilo promoční slib a převzalo vysokoškolské diplomy na sto třicet nových bakalářů a magistrů.

„Několik let jste měli možnost promýšlet svůj vztah k Bohu, přemýšlet o zákonitostech Boží existence a dokážete si odpovědět na otázky, které si mnozí tak těžce a mnohdy bolestně formulují. Máte před sebou řadu složitých voleb a rozhodnutí, ale zároveň také nebývalou svobodu a volnost, jak zacházet s vlastním osudem,“ zdůraznil prorektor Petr Bilík v projevu k jedné z promujících skupin. Připomněl přitom příslušnost k alma mater i poselství promočního slibu. „Nezapomeňte, prosím, v těchto okamžicích na fakt, že jste absolventkami a absolventy druhé nejstarší univerzity v českých zemích. Univerzity, která je dnes na váš úspěch patřičně hrdá a která má ve svých heslech slova jako čest, spravedlnost, pravdu a poctivost. Vezměte proto dnešní text přísahy nikoliv jako povinnou formalitu, ale coby akt slibu sami sobě. Pracujte na svém životě a kariéře nikoli pro blaho své, ale pro rozvoj společnosti. Myslím, že všichni v auditoriu vám mohou slíbit, že je to cesta, která se vám bohatě vyplatí,“ vyzval prorektor.

Poděkování za podnětné roky studia i snahu pedagogů rozvíjet ve studentech to nejlepší z jejich schopností vyjádřila za jednu skupinu absolventů nová magistra oboru Teologické nauky Markéta Kozlová. Zdůraznila přitom otázky, které závěr studia na teologické fakultě doprovázejí. „Jaká je naše nová role na našich dalších životních cestách, s jakým úkolem můžeme vycházet do světa s diplomem v rukou? Chtěla bych nám všem absolventům dnes přát, abychom se každým novým dnem učili být služebníky pravdy s velkým P – aby se stávala stále víc naším životem, propalovala naše bytí, to, co děláme a čím jsme. Abychom se stali služebníky nikoli našich subjektivních pravd, které se stanou bičem pro druhé a nakonec pro nás samotné, ale abychom měli odvahu žít autentické životy oddané jejímu stálému hledání, nalézání a opětovnému hledání. Dnešní doba není o mnoho horší než doby jiné, není však ani o mnoho lepší. Ale stejně jako jiné doby, a možná i více, touží po Pravdě. Ať jsme tedy v naší době, prosycené mnohými dezinformacemi, frázemi, polopravdami a banálními tvrzeními statečnými svědky Pravdy a ukazateli toho, co je v životě důležité,“ uvedla Markéta Kozlová.

K dosažení úspěšného závěru studia blahopřál absolventům také Velký kancléř CMTF a olomoucký arcibiskup Jan Graubner. „Přeji vám, abyste to, co jste načerpali, dokázali po celý život rozvíjet a bohatě z toho rozdávat. Kdo má Boha, je dost bohatý, i kdyby mu mnoho věcí chybělo. Věřte, že máte na rozdávání,“ uvedl Jan Graubner.  „Jestli jste z Písma poznali, že Bůh je láska, pak jste také zjistili, že mít Boha znamená milovat. A jestli tento svět můžete něčím obdarovat, pak především tím, když mu přinesete lásku, skrze kterou se budou moci setkávat s Bohem samotným a budou moci sami zakusit, že se stávají dost bohatými na to, aby dělali šťastné zase ty další. Bůh vám pomáhej,“ popřál arcibiskup.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)