Na Garden Food Festivalu nemůže univerzita chybět

Festival dobrého jídla a pití bude letos opět ve Smetanových sadech.
Foto: Archiv Žurnál
Monday 1 May 2017, 8:00 – Text: (red)

Už potřetí budou Smetanovy sady v Olomouci hostit Garden Food Festival - přehlídku dobrého jídla a pití pod širým nebem. O víkendu 13. a 14. května se park zaplní stany a stánky nejlepších lokálních restaurací a výrobců regionálních specialit. Na pódiu předvedou své kulinářské umění špičkoví šéfkuchaři. Univerzita Palackého bude tak jako v předchozích letech u toho. Nejen že program pro děti z velké části obstará Pevnost poznání, ale ve vlastním stánku se v parku představí projekt Zaparkuj.

Hlavní hvězdou festivalu je opět „šéf“ Zdeněk Pohlreich. Návštěvníci ale budou moci ochutnat také kuchyni herečky a spisovatelky Markéty Hrubešové, michelinského šéfkuchaře Radka Kašpárka, hvězdy české gastronomie Jana Punčocháře, specialistky na asijskou kuchyni Kamily „Kamu“ Rundusové, respektované cukrářky Ivety Fabešové i místních renomovaných šéfkuchařů Jaroslava Klára a Přemka Forejta.

Po oba festivalové dny se na pódiu odehraje i další atraktivní program včetně porcování obřích ryb, papričkové ohnivé show a dalších kulinárních prezentací. „Návštěvníky seznámíme se zajímavými gastro koncepty z celé republiky i s tím, co se vaří a jí v Brazílii, na Srí Lance, Polsku, Itálii nebo na Slovensku,“ uvedl za organizátory Pavel Vysloužil.

Garden Food Festival si ale především klade za cíl ukazovat široké veřejnosti, že i v Olomouckém kraji je řada kvalitních restaurací a kuchařů, kteří dělají svoji práci s radostí a dobře, a není zde nouze o kvalitní regionální produkty. „Festivalu se zúčastní přes šedesát vystavovatelů, tedy restaurací, pivovarů, minipivovarů, vinařů a prodejců nápojů. A navíc v regionální sekci lze ochutnat produkty více než tří desítek místních výrobců a farmářů,“ upozornil Vysloužil.

Na festivalu bude Univerzita Palackého výrazně zastoupená. Jako při předchozích ročnících přichystá pro rodiny s dětmi program Pevnost poznání. Její animátoři připravili zábavné experimenty, hlavolamy, tvůrčí dílny i výtvarné aktivity. „Část báječných poznávacích aktivit ukáže, jak těsně je spojené dobré jídlo s fyzikou. Vždyť fyzika je v kuchyni jako doma! Dětem pomůžeme najít odpovědi na otázky, jestli rozmáčknou vejce v dlani, co vznikne ze spojení octu a vajíčka, jak se zachová alobal nebo mýdlo v mikrovlnce nebo co dokáže vývěva s bonbony marshmallow,“ zmínila některá témata experimentů z kuchyně Pevnosti poznání její mluvčí Martina Vysloužilová. Pevnost poznání na festivalu děti i jejich rodiče taky přesvědčí, že je možné propojit potraviny s výtvarným uměním. „Ono je totiž možné malovat celerem, bramborou i paprikou, což si u nás mohou návštěvníci vyzkoušet. Nebo si mohou vyrobit originální pohlednici pomocí otisků z různých druhů zeleniny,“ vysvětlila Vysloužilová.

Svůj stánek na Garden Food Festivalu bude mít rovněž iniciativa „Zaparkuj – oživení parků v Olomouci“, na němž Univerzita Palackého spolupracuje s městem Olomouc a Výstavištěm Flora Olomouc. Projekt se snaží již čtvrtým rokem prostřednictvím nízkonákladových a nízkoprahových aktivit kulturního, sportovního a edukativního významu zpestřit prostředí olomouckých parků a dalších veřejných prostranství. V loňském roce navštívilo na třicet akcí přes devět tisíc lidí.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)