Otakar Fojt, diplomat a předseda Správní rady UP, obdržel Řád britského impéria

K významnému ocenění O. Fojtovi gratuloval i rektor Martin Procházka a prorektor Jiří Stavočík.
Foto: Hynek Glos
Thursday 20 June 2024, 14:00 – Text: (eg)

Diplomat Otakar Fojt převzal v tomto týdnu Řád britského impéria. Dvacet let pomáhá rozvíjet česko-britské vztahy v oblasti vědy, moderních technologií a inovací, za své úsilí byl vyznamenán Jeho Veličenstvem králem Karlem III. Řád převzal v sídle britské ambasády v Praze z rukou britského velvyslance Matta Fielda. „Je to výjimečná událost. Od roku 1917, kdy byl řád založen, se této pocty od britských panovníků dostalo jen několika desítkám Čechů. Jsou mezi nimi českoslovenští letci RAF, účastníci odboje a další významné osobnosti. My jsme hrdí na to, že máme doktora Fojta ve Správní radě UP. Ze srdce mu k vyznamenání gratuluji, nepochybně si takové ocenění zaslouží,“ uvedl rektor UP Martin Procházka. Otakar Fojt je od roku 2003 vědeckým atašé britské ambasády v Praze. Žije s rodinou v Olomouci, je také předsedou Správní rady Univerzity Palackého. Co obnáší práce vědeckého diplomata jste se mohli dozvědět v dubnovém čísle univerzitního magazínu Žurnál UP, v němž jsme přinesli velký rozhovor s Otakarem Fojtem. Připomenout si ho můžete tady.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)