Pozvánka na přednášku Michaela Žantovského Víc než jen jazyk: O rokenrolu, generativních gramatikách a kulturních válkách

Foto: archiv Michaela Žantovského
Wednesday 19 October 2022, 14:45 – Text: Oddělení komunikace PdF UP

Přijměte naše srdečné pozvání na přednášku výkonného ředitele Knihovny Václava Havla, překladatele a politika Michaela Žantovského na téma Víc než jen jazyk: O rokenrolu, generativních gramatikách a kulturních válkách, která se uskuteční v pondělí 24. října 2022 od 13:00 ve velké aule Pedagogické fakulty UP.

Michael Žantovský vystudoval psychologii na Karlově univerzitě. Během své kariéry se podílel na založení Občanského fóra a mimo jiné působil jako mluvčí Václava Havla, či jako velvyslanec ve Spojených státech amerických, v Izraeli a ve Velké Británii.

Doposud přeložil do češtiny více než padesát děl moderní anglo-americké prózy, poezie a dramatu. Přispíval do samizdatového tisku, od roku 1988 byl pražským dopisovatelem agentury Reuters. Napsal též knihu o životě a díle Woodyho Allena. V roce 2008 vydal román Ochlazení o dramatické krizi ve vztazích mezi Evropou a Ruskem, který v mnohém předznamenal skutečné události. Je autorem rozsáhlého životopisu zesnulého prezidenta HAVEL (2014), který vyšel v češtině, angličtině a více než desítce dalších jazyků.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)