Profesor Juraj Ševčík obdržel Cenu Vojtěcha Šafaříka

Foto: Volodymyr Pauk
Thursday 20 June 2024, 15:00 – Text: Šárka Chovancová

Profesor Juraj Ševčík z katedry analytické chemie Přírodovědecké fakulty UP získal Cenu Vojtěcha Šafaříka, která je udělována významným domácím a zahraničním vědeckým pracovníkům v chemických oborech za jejich zásluhy o rozvoj České společnosti chemické, chemických spolků a organizací a také za propagaci chemie.

Ocenění Juraj Ševčík převzal během slavnostního zahájení konference Advances in Chromatography and Electrophoresis & Chiranal 2024 pořádané na přírodovědecké fakultě a v Pevnosti poznání.

„Svůj profesní život mám spojený s Olomoucí a Přírodovědeckou fakultou UP. Udělené ocenění mi udělalo velkou radost a patří všem blízkým kolem mně,“ uvedl.

Juraj Ševčík je absolventem analytické chemie Přírodovědecké fakulty UP. Odborně se věnuje elektromigračním technikám, analýze biologicky aktivních a chirálních látek a online prekoncentračním technikám. Přírodovědeckou fakultu vedl v letech 2006 až 2014. Jako děkan byl u toho, když fakulta zakládala svá vědecká centra. Zasloužil se o popularizaci přírodních věd, stál u zrodu Jarmarku chemie, fyziky a matematiky, který je nyní pořádán pod názvem Přírodovědný jarmark, a u založení Pevnosti poznání.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)