Čtrnáct výukových online modulů v angličtině a deset v němčině s cílem zvýšit jazykové kompetence studentů zdravotnických oborů a zdravotnického personálu vzniklo pod hlavičkou Erasmus+ projektu Healthcare Language Learning Programme 2 (HELP2), který koordinovala Fakulta zdravotnických věd UP. Za přínos jazykovému vzdělávání a inovativnost získala vytvořená online platforma ocenění European Language Label.
Na projektu v uplynulých třech letech spolupracovalo konsorcium vysokých škol a dalších organizací nabízejících vzdělání v oblasti zdravotnictví z osmi evropských zemí, mimo jiné z Bulharska, Německa, Litvy nebo Portugalska. Za olomouckou univerzitu se podílela nejen Fakulta zdravotnických věd UP, jejíž Ústav společenských a humanitních věd projektové práce koordinoval, ale zapojili se i odborníci z katedry anglistiky a amerikanistiky či katedry germanistiky Filozofické fakulty UP nebo Ústavu cizích jazyků Pedagogické fakulty UP.
„Rozhodně to není ocenění jen pro Univerzitu Palackého, ale pro celý projektový tým, který se HELP2 účastnil. Bereme to jako ocenění kvality projektu a jeho výstupů a jsme rádi, že jsme v konkurenci uspěli. Soutěž byla letos dvoukolová a povedlo se nám porotu přesvědčit o užitečnosti a přidané hodnotě našeho projektu. Značka European Language Label pomůže v jeho propagaci a šíření a je známkou kvality, na kterou se mohou uživatelé spolehnout. Jsme rádi, že i přes komplikace, které v době projektu přinesla pandemie, se nám povedlo dotáhnout práci do úspěšného konce. Všichni spolupracovníci si zaslouží veliký dík,“ uvedl hlavní řešitel projektu Lukáš Merz z Ústavu společenských a humanitních věd FZV UP.
Oceněnou interaktivní výukovou online platformu s tematickými moduly v angličtině a němčina, ale i materiály ke stažení ve formátu PDF zájemci najdou zde.
Projekt HELP2 navázal na dřívější spolupráci odborníků ze sedmi zemí, na které se Fakulta zdravotnických věd UP také podílela. Výstupy původního projektu HELP získaly v roce 2017 také cenu European Language Label.
Toto ocenění vzniklo jako iniciativa Evropské komise s cílem podpořit výjimečné a inovativní projekty v oblasti jazykového vzdělávání a zároveň tak inspirovat a motivovat učitele k využívání inovativních postupů ve výuce jazyků a zvýšit motivovanost žáků ke studiu cizích jazyků. V České republice je cena udělována od roku 2002 za spolupráce Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a Domu zahraniční spolupráce. V letošním ročníku, který byl zaměřen mimo jiné na podporu výuky prostřednictvím digitálních technologií, se o cenu ucházelo osm projektů Erasmus+ a dvacet pět „ostatních“ projektů. Přehled oceněných projektů je k dispozici zde.