Rektor vyzývá univerzitní obec, aby se zúčastnila prezidentských voleb

Ilustrační foto: 123rf.com
Thursday 11 January 2018, 14:45 – Text: Ivana Pustějovská

V pátek a v sobotu se v České republice konají prezidentské volby. Rektor Univerzity Palackého Jaroslav Miller vyzývá studenty, členy akademické obce i zaměstnance, aby využili svého občanského práva a šli volit.

„Záleží na každém z nás, jakým směrem se bude v budoucnu ubírat naše země. Neměli bychom proto promarnit příležitost a vybrat za hlavního představitele země tu osobnost, která bude nejlépe hájit demokratické principy, na nichž naše společnost stojí, a která bude i důstojným reprezentantem České republiky ve světě,“ uvedl Jaroslav Miller.

V prezidentských volbách kandiduje devět mužů. Kromě dosavadního prezidenta Miloše Zemana také někdejší předseda Akademie věd ČR Jiří Drahoš, hudebník Petr Hannig, lékař Marek Hilšer, podnikatel Michal Horáček, manažer Jiří Hynek, bývalý diplomat Pavel Fischer, manažer Vratislav Kulhánek a bývalý premiér Mirek Topolánek.

První kolo volby prezidenta se uskuteční v pátek 12. a v sobotu 13. ledna. Volební místnosti budou otevřeny v pátek od 14 do 22 hodin a v sobotu od 8 do 14 hodin. Pokud nikdo z kandidátů nezíská v prvním kole alespoň 50 procent hlasů, uskuteční se za dva týdny druhé kolo. Voliči by pak šli k urnám znovu v pátek 26. a v sobotu 27. ledna.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)