Reportáž: Jak se loví uchazeči

Veletrh Gaudeamus Brno.
Foto: Vojtěch Duda
Sunday 13 January 2019, 8:00 – Text: Ondřej Martínek

Ačkoliv si na Univerzitu Palackého podává přihlášku třikrát více studentů, než kolik může přijmout, každoročně vypuká v prostředí českých vysokých škol nový boj o uchazeče, který si nic nezadá se skutečnou válečnou vřavou.

Boj se vede online i offline, školy se utkávají o přízeň zájemců o studium přímo na středních školách a dokonce dochází i na guerillu. Tedy tu marketingovou. Nejlitější souboje ale probíhají rok co rok na podzim na Gaudeamu v moravské metropoli. Bitva o Brno aneb Největší veletrh terciárního a pomaturitního vzdělávání u nás přiláká vždy více než čtyři stovky škol z celého světa. Cíl našeho univerzitního týmu byl proto jasný: Oslovit a přesvědčit o kvalitách olomoucké univerzity co nejvíce potenciálních zájemců o studium.

 

Stovky oborů ve dvou patrech

Univerzita Palackého se pravidelně účastní veletrhů v Praze, Nitře nebo v Bratislavě, brněnský podnik je ale z hlediska velikosti i návštěvnosti nejvýznamnější. Jen pro představu: letošní ročník navštívilo během čtyř dní rekordních třicet jedna tisíc studentů třetích a čtvrtých ročníků středních škol. A protože jsme už z minulých let věděli, že asi z třetina z příchozích se zastaví u nás, museli jsme se náležitě připravit. Vybavili jsme se zcela novou dvoupatrovou expozicí univerzity rozloženou na sto šedesáti metrech čtverečních, která opravdu nešla přehlédnout, a týmem více než sta studentů a studijních referentek, kteří se během trvání akce na stánku vystřídali.

 

Chcete brožuru? Ne? A co hada?

Ani to vše dnešním zájemcům o studium ale nestačí. Kromě informačních materiálů a propagačních předmětů jsme proto přichystali interaktivní program. A bylo toho hodně - LCD obrazovky, zmenšená verze univerzitního obchodu UPoint, odpočinková zóna, hokej s našimi hokejisty, roboti a lasery, hlavolamy, virtuální realita, 3D tiskárny, kurz kaligrafie, živá zvířata, sportovní trenažéry a ještě fotokoutek. A samozřejmě přátelská atmosféra a přístup, který oceňovali nejen návštěvníci stánku, ale i konkurenční vysoké školy.

 

To vše denně doplněno o přednášky pro výchovné poradce i stovky studentů v seminárních prostorách. A výsledek? Pořádný kus genia loci univerzitního města Olomouce na brněnském výstavišti a tisíce nadšených zájemců o studium.

Tour pokračuje i po novém roce…

Ani v lednu a únoru propagace univerzity a oslovování potenciálních zájemců o studium nepolevuje. Během jednoho měsíce navštíví zástupci fakult pod vedením Ondřeje Martínka z oddělení komunikace UP na svých cestách Ostravu, Bratislavu, Trenčín, Trnavu, Nitru, Žilinu, Bánskou Bystricu, Prešov, Košice nebo třídenní veletrh Gaudeamus v Praze. Mimo to pokračuje kontinuálně až do konce února online i offline kampaň a další aktivity směřující k posílení značky UP.

 

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)