Na pedagogické fakultě skončil pátý ročník letních škol European and Czech Culture. Na 250 studentů z dvanácti čínských univerzit se domů vrací s novými vědomostmi i zkušenostmi. Mnozí v Olomouci potkali řadu nových přátel a nemálo z nich už navždy zůstane Olomouci, České republice i střední Evropě nakloněno.
Slavnostní zakončení letních škol European and Czech Culture se uskutečnilo v aule pedagogické fakulty. Čínští studenti obdrželi certifikáty o absolvování. Kromě nich byli v aule také jejich pedagogové a ´buddies´, kteří čínským posluchačům po celou dobu pobytu pomáhali.
Jestliže se při zahájení letních škol prezentovala česká kultura, v jejich závěru obstarali program naopak studenti z Číny. V aule tak byly slyšet populární melodie i operní zpěv v čínském podání včetně klavírního doprovodu. Během víc než hodiny byly k vidění i různé druhy tanců. A nezřídka po krátkém představení zaznělo: „Mám rád Olomouc, mám rád Českou republiku. Velmi děkuji Univerzitě Palackého!“
Studenti z různých koutů Číny se víc než měsíc věnovali na pedagogické fakultě angličtině, dramaterapii a jiným kreativním terapiím, hudební a výtvarné výchově. Letos poprvé pro ně fakulta připravila i kurz zaměřený na metodologii kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Základním předpokladem k účasti na této zhruba měsíc trvající škole je vždy znalost angličtiny, a to minimálně na úrovni B1 podle evropského referenčního rámce. Dalším požadavkem pro přijetí byl zájem o obor.
„Letní školy jsou na naší fakultě poměrné velkým projektem. Zapojeno je do nich víc než padesát akademických i neakademických pracovníků a doktorandů. Pracuje v něm i 28 ´buddies´jako podpora pro studenty v rámci doprovodného programu. Studenti se nám hlásí sami na základě pozitivních referencí účastníků z minulých ročníků. Doposud jsme tedy žádnou reklamu nepotřebovali a myslím, že tento trend podpořil i právě skončený ročník,“ řekl Vojtech Regec, proděkan PdF. Čína patří k zemím, o které má UP velký zájem. Podle Vojtecha Regece se velmi rychle rozvíjí a vzdělání tam hraje stěžejní roli.