Stříbro z Evropských univerzitních her

Foto: DHK Zora Olomouc
Thursday 25 July 2024, 7:00 – Text: (vim)

Medaile letošních Evropských univerzitních her, které se v uplynulých dnech konaly v Maďarsku, jsou rozdány. Jednu z nich, stříbrnou, vybojovaly házenkářky Univerzity Palackého vedené absolventkou FTK UP Lucií Fabíkovou a Janem Bělkou z katedry sportu FTK UP, jinak trenéry DHK Zora Olomouc, jehož hráčky tvořily i jádro univerzitního týmu. Olomoucké studentky prošly turnajem bez porážky, ve vyrovnaném finále však těsně podlehly výběru rumunské Ovidius University of Constanta. Kromě stříbrné medaile putovalo do olomouckého týmu i jedno individuální ocenění, Monika Machačová (FF UP) byla vyhlášena jako nejužitečnější hráčka turnaje. Vedle házenkářek reprezentovali UP na hrách také basketbalisti, kteří v turnaji 3x3 skončili desátí, páté místo bral judista František Lhotzký (FTK UP) v kategorii 90–100 kg a sedmé místo mezi karatistkami do 55 kg obsadila Leona Marková (také FTK UP). Evropské univerzitní hry jsou největší multisportovní událostí v evropském univerzitním sportu, konají se každé dva roky od roku 2012. Letošních her se zúčastnilo na 4500 sportovců z evropských vysokých škol. Reprezentanti z ČR vybojovali celkem deset medailí – jednu zlatou, čtyři stříbrné a pět bronzových. Více o hrách zde.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)