Tomáš Fürst: Zapomeňte na experty a začněte se dívat na data

Sunday 30 March 2025, 15:07 – Text: Lenka Peřinová
  • Jak se v našem super složitém světě pohybovat, aby se z toho člověk nezbláznil?
  • Jak si v kvantu informací udělat správný úsudek a nenechat se zahltit?
  • V čem je dobrý koncept pravděpodobnosti?
  • Proč je dobré trénovat umění zdržet se úsudku?

Odpovědi na tyto (a další) otázky nabízí 20. díl z podcastového cyklu VĚDOUSHI: VĚDA PRO VAŠE OUSHI, jehož hostem je matematik a pedagog Tomáš Fürst. Povídali jsme si s ním o psychohygieně skrze správný úsudek a zabrousili jsme k mnoha dalším tématům, například jak jazyk, který používáme, formuje to, co zkoumáme.

Spotify: https://1url.cz/u1yfE

Apple Podcasts: https://apple.co/3FFGINY

Podbean: https://1url.cz/Z1yfF

Tomáš Fürst je matematik a pedagog, který vystudoval matematické modelování na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy a nyní působí na Univerzitě Palackého v Olomouci, kde se zaměřuje na matematickou analýzu a aplikace matematiky.

Volnou sérii rozhovorů o vědě a o zajímavých myšlenkách vycházejících z vědeckých poznatků a z osobních zkušeností hostů připravuje Institut sociálního zdraví CMTF UP (OUSHI). V podcastech představuje akademiky, vědce a jejich výzkumnou a projektovou činnost.

Další podcasty k poslechu: https://www.cmtf.upol.cz/podcasty


 

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)