Univerzita Palackého má originální suvenýr. Vlastní turistickou známku

Foto: archiv UPointu.
Friday 30 June 2017, 7:52 – Text: Ivana Pustějovská

Univerzita Palackého má vlastní turistickou známku. Na jedné její straně je vyobrazen vstupní portál rektorátu, na straně druhé pak logo univerzity. Součástí známky je i turistická nálepka, která zachycuje bývalý jezuitský konvikt, nynější Umělecké centrum UP. Zájemci si budou moci novou turistickou známku koupit od 29. června od 12 hodin v UPointu, informačním centru a obchodě Univerzity Palackého.

Turistické známky jsou v České republice oblíbeným sběratelským suvenýrem, který slouží jako památka na návštěvu zajímavého místa. Mají tvar kulaté, dřevěné, vypalované plakety a zachycují motivy hradů, zámků, historických sídel, přírodních i technických památek nebo vrcholů hor. Vyrábí je rýmařovská společnost Turistické známky s. r. o.

Číslovaných turistických známek už bylo vydáno více než 2400, přičemž známka Univerzity Palackého má pořadové číslo 2398. Prodávat se budou exkluzivně v UPointu za 35 korun. Za 12 korun si pak zájemci mohou koupit i turistickou nálepku UP. Ta díky QR kódu slouží dokonce i jako hlasový průvodce, který odvypráví prostřednictvím mobilního telefonu historii Univerzity Palackého.

Právě historie a atraktivita objektů, v nichž se nejstarší moravské vysoké učení nachází, hrály zásadní roli při vzniku známky. „Univerzita Palackého sídlí v historických budovách, které jsou oblíbeným turistickým cílem. Jsou to atraktivní místa, která stojí za vidění, ať je to například Kaple Božího Těla v někdejším jezuitském konviktu, bývalá tereziánská zbrojnice nebo parkánové zahrady. Proto si myslíme, že si univerzita zaslouží svou vlastní turistickou známku,“ řekl David Holub ze společnosti Turistické známky s. r. o. „My jsme patřičně hrdí na to, že jsme veřejností velmi navštěvovanou univerzitou. Dokazují to každým rokem tisíce lidí, kteří si přicházejí prohlédnout naše prostory při různých příležitostech, jako jsou Dny otevřených dveří, Muzejní noc či Dny evropského dědictví, nebo se účastní mnoha kulturních akcí, které se v historických kulisách naší univerzity konají, jako například Olomoucké barokní slavnosti. Naše univerzita tak nepochybně dotváří nezaměnitelného genia loci Olomouce. Věřím proto, že se univerzitní turistická známka stane velmi hezkou připomínkou návštěvy města,“ řekl prorektor Univerzity Palackého Petr Bilík.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)