Během listopadu ožila Olomouc designem ve všech jeho podobách. Netradiční festival Olomouc Design Days po celý měsíc prezentoval kreativitu lokálních tvůrců, ale také entuziasmus organizátorů, kteří se s nadšením věnují pořádání akcí v oblasti edukace a popularizaci kreativních oborů. A Univerzita Palackého u toho nemohla chybět.
Přehlídku toho nejlepšího z umění, architektury i užitého umění po vzoru klasického design weeku pořádalo město Olomouc ve spolupráci s Inovačním centrem Olomouckého kraje vůbec poprvé. Už tak bohatý program hned několika akcemi doplnila také Univerzita Palackého. Předposlední listopadový týden došlo třeba na komentovanou prohlídku prostor nedávno otevřeného Envelopa Hubu ve společnosti autorů jeho architektonického návrhu. Prohlídku nových prostor Centra inovací a transferu technologií, které před třemi týdny získalo od Ministerstva průmyslu a obchodu ocenění Podnikatelský projekt roku 2023, si i s následnou diskuzí užilo dvacet návštěvníků.
„Hned tři rukodělné workshopy zaměřené na design a představení práce lokálních tvůrců a absolventů jsme pak uspořádali od 21. do 23. listopadu v univerzitním komunitním centru a obchodě UPoint. Osm desítek účastníků si mohlo vyzkoušet výrobu upcyklovaných psaníček s kreativní značkou Kattypop, pro jejichž výrobu byly užity staré reklamní bannery z univerzitních eventů. Jiný workshop se zaměřil na dekoraci porcelánu s Atropa.atelier nebo výrobu pohlednic a bloků s designérkou Katzií,“ doplnil vedoucí oddělení marketingu Ondřej Martínek.
Svým dílem oživila Olomouc Design Days i pedagogická fakulta, a to textilním workshopem s Kateřinou Janků v univerzitním uměleckém centru a besedou o procesu tvorby hraného filmu s Davidem Bartošem a Robinem Michenkou, absolventy fakulty, kteří svou audiovizuální tvorbu prezentují pod značkou Nakamero.
Pomyslnou tečku za univerzitním programem udělal v úterý 28. listopadu slavnostní křest už šestého pokračování katalogu Design, tentokrát se zaměřením na tvůrce z Prostějovska a Přerovska. Autorsky se na něm opět podíleli Petr Bilík a Michaela Jendřejková, na svět ho vypravilo Vydavatelství Univerzity Palackého. „Vizuálně atraktivní publikace drží vysoký standard ve všech šesti dosud vydaných edicích a opět přináší reprezentativní výběr špičkového designu z dílen regionálních kreativců v oblasti grafického i produktového designu, oděvnictví či audiovize,“ upřesnila Andrea Hanáčková, prorektorka pro komunikaci a studentské záležitosti. „Mám radost, že se daří rozvíjet nejen tento rozsáhlý projekt mapování tvůrců v Olomouckém kraji, ale i značku Creative University, kterou systematicky budujeme a podporujeme i tvorbou nových studijních programů v oblasti kreativních odvětví,“ dodala.
Křest se uskutečnil za přítomnosti zástupců vedení Univerzity Palackého, statutárního města Olomouc a Olomouckého kraje, Okresní hospodářské komory Olomouc, Inovačního centra Olomouckého kraje a agentury CzechInvest, ale také autorů, kteří jsou v katalogu zastoupeni.