Univerzita vydává další katalog představující místní talentované kreativce

Foto: Vojtěch Duda
Tuesday 18 May 2021, 10:35 – Text: (red)

Ten, kdo se chce seznámit s lidmi, kteří se v Olomouci věnují kreativním oborům ve všech možných podobách, má ideální příležitost. Univerzita Palackého totiž vydává další katalog, v němž představuje talentované olomoucké tvůrce působící v oblasti designu. Publikace DESIGN II navazuje na úspěšný pilotní díl katalogu DESIGN s podtitulem „Kreativní Olomouc“, který vyšel v září 2020.

Obsah katalogu opět nabízí unikátní ukázky designové produkce osobitých a různorodých tvůrců – tentokrát z oblasti architektury, animace, ilustrace, módy, výroby šperků, sochařství, keramiky, produktového designu, ale rovněž tetování, floristiky nebo činnosti open ateliéru. Samotnou podstatou katalogu je pak jeho kvalitní vizuální podoba, na kterou úspěšně navázalo Vydavatelství Univerzity Palackého a autor obálky katalogu, olomoucký grafik Radim Měsíc. Dvojjazyčné texty v češtině a angličtině nabízejí možnost prezentovat vysoké kvality olomouckých kreativců také v zahraničí.

„Mapováním a zkoumáním olomouckého kreativního pole se s kolegyněmi a kolegy dlouhodobě zabýváme. Katalog DESIGN je přirozeným vyústěním našeho nadšení kvalitou a vysokou úrovní místních aktivit. Myslíme si, že právě tito invenční tvůrci a jejich práce by mohli vytvářet atraktivní obraz města navenek a představit Olomouc jako místo inspirativní, moderní a otevřené novým nápadům – tedy takové, jakým se v posledních letech skutečně stává,“ vysvětluje spoluautorka katalogu Michaela Jendřejková, jak by bylo možné shromážděná data využít k prezentaci města.

Klíčovou přidanou hodnotou celého procesu vzniku publikace katalogového typu je podle autorů také síťování, které se při přípravě děje, zejména v rámci osobního setkávání všech aktérů. Díky tomu dochází k zajímavým spojením jednotlivců, kteří se standardně v rámci svých oborů nevídají či o sobě navzájem vůbec nevědí. „Přitom právě spojením zdánlivě nepříbuzných oborů mohou vzniknout nové hodnoty ve formě produktů či spoluprací, které jednotlivým stranám a jejich okolnímu prostředí odkrývají další úrovně kreativního potenciálu,“ dodává Michaela Jendřejková.

Symbolický křest katalogu DESIGN II je plánován na 25. května 2021 v 17:00 v prostorách olomoucké restaurace Konvikt (Univerzitní 3) za účasti zástupců vedení univerzity, města a kraje, které vznik publikace finančně podpořily, Okresní hospodářské komory Olomouc, agentury CzechInvest a také autorů, kteří jsou v katalogu zastoupeni. „Těšíme se na další vlnu pozitivních reakcí a na první neformální setkání po tak dlouhé době společenské a kulturní uzávěry. Jsme rádi, že katalog slouží v tomto ohledu i jako určitá forma podpory sektoru zasaženého pandemií. Již první díl posloužil podle mnohých ohlasů jako úspěšný zdroj inspirace k nákupu vánočních dárků, dokonce sám katalog jako jejich originální doplněk,“ říká Petr Bilík, další z autorů pokračování edice z UP.

Autoři plánují s podporou Statutárního města Olomouce a nového vedení Univerzity Palackého v Olomouci ve vydávání katalogů pokračovat. Následovat bude speciální díl DESIGN III zaměřený na lokalitu Šumperska a Jesenicka. Všechny katalogy jsou zdarma dostupné v univerzitním informačním centru UPoint na olomouckém Horním náměstí a také v online podobě na https://kreativniolomouc.cz/aktivity/katalog-design/.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)