Univerzita zazářila v prestižních PR cenách Lemur

Web pro uchazeče získal prestižní ocenění.
Repro: Žurnál UP
Friday 18 June 2021, 14:51 – Text: Tomáš Franta

Přestože pandemie covidu-19 již více než rok zasahuje do běžného univerzitního života a mnohé aktivity musely být omezeny či upozaděny, podařilo se Univerzitě Palackého realizovat hned několik počinů na poli marketingu a PR, které si vysloužily uznání odborníků. Aktivity oddělení komunikace UP totiž výrazně uspěly v letošním ročníku prestižních PR cen Lemur a v silné konkurenci globálních značek získaly hned dvě „medaile“. Vítězství si ve své kategorii připsal osobitý uchazečský web Univerzitnimesto.cz, druhé místo pak patří komplexní interní komunikaci směrem ke studentům a zaměstnancům během pandemie covidu-19.

Letošního ročníku PR cen Lemur se účastnily projekty velkých komerčních značek, jako jsou IKEA, Česká spořitelna, Plzeňský prazdroj, Microsoft, Kofola, Preciosa či McDonalds, nebo počiny veřejnoprávní České televize a Českého rozhlasu.

„Fakt, že se nám v této konkurenčně velmi nabité společnosti podařilo obstát, a dokonce získat jedno první a jedno druhé místo, svědčí o tom, že se nám i v době covidu podařilo oblast kreativity a budování a posilování univerzitní značky držet na vysoké úrovni. Potvrzuje to, že směr nastavený v oblasti univerzitního marketingu a komunikace v minulých letech je správný a má v mnoha ohledech unikátní parametry,“ uvádí prorektor pro komunikaci a studentské záležitosti Vít Procházka.

Z virtuálního Univerzitního města do toho reálného

Zbrusu nový uchazečský web Univerzitníměsto.cz, který vznikl jako součást propracované online kampaně směrem k uchazečům o studium na Univerzitě Palackého, s nimiž se v loňském roce kvůli epidemickým omezením nebylo možné setkávat na tradičních veletrzích, opanoval kategorii „Firemní publikace – webové stránky“.

„Koncept Olomouc – univerzitní město se v posledních pěti letech stal leitmotivem propagace UP směrem k zájemcům o studium. Svěží a vizuálně osobitý náborový web, který uchazečům o studium atraktivně představuje výhody olomouckého vysokoškolského života, tak byl logickým vyvrcholením,“ říká Ondřej Martínek, autor koncepce a copywriter webu zaměřeného na uchazeče o studium na Univerzitě Palackého. „Jsme nesmírně rádi a poctěni, že nezávislá a takto prestižní porota náš projekt ocenila a rozhodla se mu udělit pomyslnou zlatou medaili,“ dodává.

Na realizaci uživatelsky přívětivého webu Univerzitní město, který studentům slouží jako zábavný a přehledný virtuální průvodce studiem a studentským životem v Olomouci, se programátorsky podílelo olomoucké studio Beecode pod vedením absolventa UP Lukáše Nováka. Osobitý grafický vizuál pak vzešel z autorské dílny uměleckého kolektivu Chaoscompany.art, s nímž UP často spolupracuje rovněž v oblasti eventů a dalších marketingových aktivit.

„Vítězný web se nám velmi líbí po obsahové stránce, grafické stránce i tím, jak je skvěle provázaný s mobilní aplikací. Hlavně však proto, že dokázal opravdu zaujmout mladé lidi a přilákat je k tomu, aby si podali přihlášku na Univerzitu Palackého,“ ocenil web Univezitníměsto.cz i jeho přesah do světa smartphonů předseda poroty Michal Vlasák z Havas PR.

Komplexní a pestrá interní komunikace ve stínu pandemie

Mezi odbornou porotou PR cen Lemur výrazně zarezonovala i komunikační strategie oddělení komunikace během pandemie covidu-19. V konkurenci projektů od E.ON, Českého rozhlasu či Microsoftu jí v kategorii „Interní komunikace“ přisoudila druhé místo.

Odborná porota ocenila komplexnost nastavené komunikace a fakt, že důraz v ní nehrála jen role přesného, rychlého a srozumitelného informování o překotných změnách v krizových opatřeních, ale rovněž role zábavná a podpůrná. Vedle speciálního a hojně navštěvovaného „koronawebu“, online streamů s vedením univerzity, newsletterů či informování prostřednictvím mobilní UPlikace a charakteristické prezentace na sociálních sítích totiž covidové bezčasí rozzařovala rovněž úspěšná virální a odlehčená videa posilující univerzitní komunitu a lovebrand Olomouce jako univerzitního města, série motivačních rozhovorů s výraznými univerzitními osobnostmi či virtuální průvodci, tipy a návody.

„Jsme vždy rádi za zhodnocení našich aktivit pohledem externích odborníků, a o to více nás těší, když tyto aktivity nakonec podle nich svou kvalitou i koncepcí předčí i mnohé projekty velkých komerčních společností. V letošních oceněných aktivitách se zúročila naše zkušenost, profesionalita, odbornost, kreativita a know-how a v neposlední řadě také naše sounáležitost s cílovou skupinou, ať už jde o uchazeče, studenty či zaměstnance univerzity, kterým se snažíme atraktivní, přehlednou a operativní formou zprostředkovat všechny důležité informace, což považuji především v době pandemie covidu-19 za zcela zásadní,“ řekla Gabriela Sýkorová Dvorníková, hlavní koordinátorka a autorka strategie interní komunikace UP během covidových časů.

Univerzitní stopu pak nalezneme i na třetím místě v kategorii „Technologie, IT“, které získal projekt Buď safe online: Interaktivní platforma pro děti. Spolu se společností Avast se na něm podílel tým E-bezpečí z Pedagogické fakulty UP.

Univerzita Palackého úspěchem v PR cenách Lemur navázala na loňské žně v PR cenách Fénix, v nichž zabodovaly především univerzitní mobilní aplikace.

Českou cenu za public relations Lemur každoročně vyhlašuje od roku 2006 Asociace Public Relations (APRA). Oceňovány jsou PR projekty či jejich části, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)