UP Business Camp inspiroval mladé k podnikání

Mladí podnikatelé předávali své zkušenosti.
Foto: Martin Zupko
Tuesday 14 November 2017, 9:30 – Text: Dana Jurková

Žít své sny, dělat podnikání, které baví, a pomáhat při tom i ostatním. I o tom byl pátý ročník univerzitní konference UP Business Camp 2017. V Olomouci se jí zúčastnilo 180 začínajících podnikatelů, studentů a nadšenců do byznysu, marketingu a startupů.

„Na podnikání je nejtěžší dělat správné věci se správnými lidmi. Někdy mladí lidé nemají tu příležitost získat zkušenosti do startu podnikání. Na UP Business Campu se snažíme, aby jeho účastníci tuto šanci měli. Nasáli nové nápady, sdíleli zkušenosti s ostatními a získali nové kontakty,“ uvedl za pořadatele Jiří Herinek, ředitel Vědeckotechnického parku UP.

Konferenci zahájil svým příběhem Jan Čížek z Loop-store, který začal v Olomouci vyrábět designové vinylové hodiny. Publiku sdělil i to, že úspěch nemusí měřit pouze hodnotou peněz, ale také tím, zda si splní svůj sen a žijí život, jaký chtějí.

Jakub Tížek ze společnosti James Grant, která pomáhá startupistům s rozjezdem vlastních projektů a firem, se zase ve své přednášce zaměřil na budování vztahů a získávání zpětné vazby od klientů. Zdůraznil, že je potřeba o projektech mluvit, nenechávat si je jen pro sebe a pečlivě poslouchat přání zákazníků.

O zkušenosti ze začátků svého podnikání se s účastníky konference podělil Jan Vlachynský, spolumajitel podniku Bar, který neexistuje. Podle něho je nejlepší začít podnikat v něčem, o čem člověk nic neví, a nenechat se ovlivnit stávající nabídkou na trhu. Pak může vzniknout něco úplně nového a jedinečného.

„Byl to pro nás účastníky den plný inspirace a motivace k vlastnímu rozjezdu firmy. Camp mi dal příležitost potkat zajímavé osobnosti, získat praktické rady, jak začít s byznysem a možnost probrat s vystupujícími otázky, které mě zajímaly,“ popsala Natália Tešlárová, studentka UP.

Nejmladším řečníkem konference se stala Lucie Štruncová, která okouzlila publikum budováním své značky LC Tools. Tato osmnáctiletá studentka umění toho zvládá opravdu hodně. Píše blog o své práci, vydává časopis, učí na workshopech, jak pracovat s polymery a vyrábět z nich autorské kolekce šperků. Se svým otcem také vyrábí unikátní nástroje právě pro práci s polymery, které dodávají díky e-shopům do celého světa.

Další host konference Jakub Hudec z CzechInvestu představil pražský inkubátor ESA BIC, kde technologicky progresivní startupy vymýšlejí projekty, jak využít vesmírné technologie na Zemi. Hudec se zaměřil také na zajímavé programy CzechInvestu pro startupy, které pomáhají s prezentací v Londýně, Singapuru nebo americkém Silicon Valley.

Na jubilejním ročníku konference nechyběli ani Jiří Doležal a Jan Emler z DOLLERu, kteří vyrábějí motivační diáře. Oba zdůraznili, že nejdůležitější v podnikání je obklopit se těmi správnými lidmi.

Svůj vítězný nápad ze soutěže Podnikavá hlava prezentovali na UP Business Campu Radek Oborný a Robin Rijnbeek z FLO-BRO. Během dne proběhly také workshopy Paula Skaha o marketingu a právních aspektech podnikání a Jakuba Dohnala z AKDPS. Účastníci si mohli rovněž vyzkoušet virtuální realitu centra Vault42, osobnostní testy Studentského kariérního a poradenského centra U P nebo zhlédnout výstavu Za férové banány, která zachycuje pracovní podmínky na banánových plantážích.

Konference se uskutečnila na olomoucké právnické fakultě za finanční podpory Komerční banky, společnosti Busyman a Agentury pro podporu podnikání a investic CzechInvest. Partnery konference byly také Olomoucký kraj nebo Okresní hospodářská komora Olomouc.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)