UPoint představuje nové označení udržitelně vyrobených produktů

Foto: Vojtěch Duda
Monday 12 August 2024, 8:00 – Text: Klára Konečná

Lokální původ a produkce, důraz na kvalitu, udržitelné materiály – to vše jsou aspekty, na které se v oblasti odpovědného nakupování zaměřuje Strategie udržitelného rozvoje UP. Udržitelná univerzita a univerzitní obchod UPoint proto spojily své síly, aby pro vás vybraly ty nejvíce udržitelné produkty. V UPointu je nyní najdete označené speciální nálepkou.

Principem udržitelnosti je najít soulad mezi chováním společnosti a stavem životního prostředí tak, abychom zachovali dobré životní podmínky nejen pro nás, ale i pro budoucí generace. „K udržitelnému rozvoji může přispět každý, například právě tím, jaké produkty si vybírá, kupuje a používá. Aby pro vás byl tento výběr snazší, provedli jsme analýzu udržitelnosti produktů dostupných v UPointu – informačním centru a obchodě Univerzity Palackého,“ uvádí Miroslava Zavadil, referentka udržitelného rozvoje UP.

UPoint od roku 2015 nabízí řadu praktických předmětů, které dokážou zpříjemnit den a zároveň připomínají univerzitu. Od svého vzniku klade důraz na lokální výrobce, z nichž mnozí vzešli z řad studentů či absolventů UP.

Výrobky byly zařazeny na základě vybraných kritérií do čtyř kategorií. Nejudržitelnější produkty tvoří 32 % sortimentu UPointu – a právě ty jsou označeny novou nálepkou. Pocházejí totiž z lokální produkce, jsou vyrobeny z kvalitních či recyklovaných materiálů a jejich obal snadno vytřídíte nebo dále použijete. Často se jedná o produkty, na kterých si zároveň pochutnáte – med, müsli tyčinka nebo třeba piva z olomouckých pivovarů. V několika případech za jejich vznikem stojí absolventi univerzity nebo osoby znevýhodněné na trhu práce.

Nejpočetnější druhá kategorie (43 %) obsahuje české produkty, mnohdy také s českým potiskem. Zahraniční produkty, avšak od českého dodavatele nebo s českým potiskem, tvoří třetí skupinu (22 %). V univerzitním obchodě pak najdete pouze necelá 3 % produktů, které kritéria udržitelnosti nesplňují. Znamená to, že mají zahraničního dodavatele i výrobce a s udržitelností se rozcházejí i z hlediska materiálu.

Pokud chcete udržitelným výrobkem udělat radost sobě nebo svým blízkým, hledejte v prodejně produkty označené nálepkou s logem Udržitelné univerzity a barvami sedmnácti cílů udržitelného rozvoje. Na e-shopu jsou ty nejudržitelnější produkty označeny stejným symbolem.

„Při rozšiřování nabídky UPointu se snažíme zohlednit požadavky fakult i ostatních zákazníků, mezi něž patří jak udržitelnost, tak zároveň rozumná cena. Od počátku jsme přesvědčeni, že nabízet výrobky z kvalitních materiálů, jejichž tvůrce za svou práci dostal spravedlivou odměnu, má smysl. Věříme proto, díky novým nálepkám uvidí zákazníci za jednotlivými produkty i širší souvislosti,“ dodává Marie Hanušová, provozní manažerka UPointu.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)