Vánoční knihobraní v Olomouci: Knihy o umění, designu a historii na jednom místě

Grafika: VUP
Tuesday 7 December 2021, 7:00 – Text: Tomáš Franta

Dobrá a krásná kniha neodmyslitelně patří k vánočním dárkům stejně jako nové ponožky. Muzeum umění Olomouc (MUO) proto ve spolupráci s Vydavatelstvím Univerzity Palackého (VUP) pořádá Vánoční knihobraní. V pátek a sobotu 10.–11. prosince nabídnou v prostorách MUO za zvýhodněné ceny výpravné a vizuálně působivé publikace, které pod stromečkem potěší každého knihomila.

Součástí programu bude také beseda s historikem umění Pavlem Zatloukalem, autogramiáda olomouckého fotografa Petra Zatloukala či komentovaná prohlídka výstavy RE: Století relativity. Vstup do Muzea umění bude po oba dny zdarma.

Na speciálním předvánočním knižním veletrhu se objeví knihy z oblasti umění a dějin umění, výpravné katalogy z velkolepých výstav Muzea umění Olomouc, typograficky a designově krásně zpracované publikace i knihy věnující se historickým tématům.

Z nejnovějších titulů, vzniklých ve spolupráci MUO a VUP, se návštěvníci mohou těšit například na knihu Revize střední Evropy: Proč o budoucnosti Evropy rozhoduje středoevropský region, která vyšla v edici Fórum, či na dvě publikace z edice Olomoučtí fotografové, představující dílo mistra aktu a portrétu Miloslava Stibora a Petra Zatloukala, autora proslulého svými snímky zachycujícími život v normalizační společnosti či události sametové revoluce v Olomouci.

„Bez přehánění se domnívám, že naše katalogy a knihy o umění patří k tomu nejlepšímu na trhu. Vánočním knihobraním chceme také přilákat lidi na nynější skvělou přehlídku středoevropského umění Trienále SEFO 2021,“ říká mluvčí MUO Tomáš Kasal. „Navíc tak alespoň trochu splácíme určitý dluh za zavřené muzeum v době covidu, kdy lidé nemohli zhlédnout výstavu O městě, krajině, umění, která mapovala vývoj Olomouce a jejího okolí v minulém století. Nyní ji včetně své knihy osobně přiblíží její autor, profesor Pavel Zatloukal,“ doplňuje.

„Naše spolupráce s Muzeem umění Olomouc na zajímavých knižních projektech v poslední době nabrala na intenzitě. Jsme proto rádi, že některé plody naší spolupráce můžeme na Vánočním knihobraní představit jako ideální dáreček pod stromeček. Kromě Revize střední Evropy či Olomouckých fotografů nabídneme s vánoční slevou také například typograficky unikátní publikaci Dějiny židů v českých zemích, knihu Kamufláž o designu vojenského maskování či knižní opus magnum o významném českém heraldikovi Jiřím Loudovi,“ dodává Tomáš Franta, vedoucí marketingu a distribuce VUP.

Vánoční knihobraní se koná ve dnech 10.–11. prosince v prostorách Muzea umění Olomouc, a to vždy od 10:00 do 18:00. Podrobnosti k programu najdete na webu MUO i v přehledu níže.

Program Vánočního knihobraní v MUO
Muzeum umění Olomouc (Denisova 47)

Pátek 10. 12.

10:00–18:00 – prodej knih

16:30 – komentovaná prohlídka intervence děl starých mistrů do stále expozice mapující umění 20. století s kurátory Helenou Zápalkovou a Ladislavem Daňkem

Sobota 11. 12.

10:00–18:00 – prodej knih

14:00 – představení nové knižní edice Olomoučtí fotografové a autogramiáda olomouckého fotografa Petra Zatloukala.

15:00 – beseda s Pavlem Zatloukalem k jeho publikaci Meditace o městě, krajině, umění, která mapuje proměny města Olomouce a jeho okolí v letech 1919–1989

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)