Na fakultu tělesné kultury zavítala putovní výstava ohlížející se za patnácti lety od vydání prvního čísla časopisu Gymnasion. S periodikem zaměřeným na rozvoj zážitkové pedagogiky jsou zaměstnanci i absolventi fakulty dlouhodobě spjatí, Ivo Jirásek z katedry rekreologie byl do roku 2016 jeho šéfredaktorem.
„Kdysi jsme v Metodické radě Prázdninové školy Lipnice debatovali o možnosti obnovit Metodické listy, které vycházely do začátku devadesátých let. To se však dlouho nedařilo, tak jsem na soustředění instruktorského sboru v prosinci 2001 sebevědomě povstal a prohlásil, že se k tomuto úkolu hlásím a přijímám zájemce o spolupráci. Bylo to naivní a plné problémů, ale v roce 2004 skutečně spatřilo světlo světa první číslo časopisu Gymnasion,“ vzpomněl Ivo Jirásek, který po opuštění šéfredaktorské pozice v redakci působil ještě jako garant rubriky Teorie.
„Právě chystané pětadvacáté číslo je poslední, na němž se podílím. Po osmnácti letech s časopisem se každý vydáváme na svoji vlastní cestu. Já se po jisté rekapitulaci svého pojetí oboru v knize Zážitková pedagogika budu více věnovat tématům spirituality lidského pohybu a také filozofii výchovy,“ dodal Ivo Jirásek.
Fakulta tělesné kultury byla podle něj od začátku časopisu „vtažena“ do role jeho partnera a stala se jakousi záštitou odbornosti, že se jedná o smysluplné rozvíjení všech stránek osobnosti, zejména prostřednictvím hry a pohybu v přírodě. Na vydávání časopisu se významně podílel i dřívější vyučující katedry rekreologie Radek Hanuš, který s Ivo Jiráskem a svými bratry založil obecně prospěšnou společnost, nynější Nadační fond Gymnasion, pod jehož hlavičkou časopis vychází. Své jméno s časopisem spojili také třeba Adéla Růžičková, Luděk Šebek, Michal Vičar nebo David Másilka.
Fotografie přibližující témata jednotlivých čtyřiadvaceti vydaných čísel Gymnasionu je možné si v prostorách Aplikačního centra BALUO prohlédnout do pátku 22. listopadu.
Časopis Gymnasion vychází v současnosti dvakrát ročně v tištěné a elektronické verzi. Nabízí prostor pro sdílení a šíření odborných studií, metodických postřehů, praktických zkušeností i inspirativních myšlenek. Posláním časopisu je být otevřenou platformou pro všechny zájemce o zážitkovou pedagogiku.