Promoce symbolizují konec jednoho životního období a zároveň začátek jiného. Jsou to okamžiky, které stojí za to si pořádně užít a oslavit. A ke slávě patří i blahopřání. Univerzitní informační centrum a obchod UPoint proto právě nabízí novinku – originální UP přání.
„Na začátku letního semestru jsme vyhlásili ve spolupráci s Tomášem Chorým, vedoucím ateliéru grafického designu na katedře výtvarné výchovy pedagogické fakulty, seminární úkol pro jeho studenty. Zadání znělo: Navrhněte přání, které by sloužilo jako gratulace jak k promocím, tak i k jiným příležitostem. V závěru semestru jsme pak vybrali čtyři vítězné návrhy, které realizujeme. Jejich autorkami jsou Monika Re, Barbora Valoušková a Táňa Vašíčková, ta dokonce uspěla hned dvakrát. Tyto studentky za jejich práci oceníme stipendiem,“ vysvětlila Anna Jánská, vedoucí UPointu.
Univerzitní prodejna bude mít v nabídce tři „promoční“ motivy, které jsou využitelné i jako oznámení o absolvování studia. Jeden z vybraných motivů je pak univerzální k různým příležitostem. „Dvě z těchto přání budou mít navíc uvnitř vložený aršík ručního papíru, do kterého budou zalisovaná semínka lučních květin. Chceme tak symbolicky prostřednictvím nových absolventů Univerzity Palackého připomenout sdílení vědomostí, které budou ve svých budoucích profesích šířit. Současně se snažíme alespoň touto drobností pomoci k revitalizaci luční krajiny, z níž mizí některé druhy květin. Semínka pro nás vybrala a sesbírala Botanická zahrada přírodovědecké fakulty,“ doplnila Jánská.
UPoint už nyní v prodejně i v e-shopu nabízí dva typy přání, zbylá „semínková“ budou v prodeji v nejbližších dnech.