Abdikace předsedy Etické komise UP, vyjádření Etické komise a reakce rektora

Čtvrtek 31. říjen 2019, 9:38 – Text: Petr Bilík

Ke 14. říjnu 2019 odstoupil z čela Etické komise UP prof. MUDr. Karel Indrák, DrSc.

Ve svém rezignačním vyjádření, k jehož publikování jsme získali souhlas, formuluje, že se dlouhodobě cítil ve své roli pod tlakem, a vyjadřuje se kriticky k finálním krokům rektora UP, jimiž podle něj nebyly konkrétní kauzy dostatečně uzavřeny. V tomto smyslu se na rektora obrátilo i grémium etické komise ve svém přípisu, v němž jeho členové žádají aktivnější rektorův přístup ve vztahu ke zjištěním komise.

V reakci na oba dokumenty rektor UP prof. Jaroslav Miller navazuje na svůj blog a objasňuje jak svá stanoviska, tak způsob procesování jednotlivých zásahů, který je podmíněn mimo jiné omezenými personálními pravomocemi rektora plynoucími z vysokoškolského zákona a vnitřních univerzitních norem. Všechny tři texty jsou tematicky provázány a postupně na sebe fakticky a argumentačně reagují, navíc považujeme za žádoucí umožnit repliky aktérům i komentáře širší akademické obce. Proto oddělení komunikace nabídlo autorům platformu UP Reflexe, která byla právě k takovým tématům vytvořena. Všechny tři texty jsou dostupné po přihlášení do portálu, novináři je získají na vyžádání na adrese gabriela.sykorova@upol.cz.

 

 

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)