Profesor Juraj Ševčík obdržel Cenu Vojtěcha Šafaříka

Foto: Volodymyr Pauk
Čtvrtek 20. červen 2024, 15:00 – Text: Šárka Chovancová

Profesor Juraj Ševčík z katedry analytické chemie Přírodovědecké fakulty UP získal Cenu Vojtěcha Šafaříka, která je udělována významným domácím a zahraničním vědeckým pracovníkům v chemických oborech za jejich zásluhy o rozvoj České společnosti chemické, chemických spolků a organizací a také za propagaci chemie.

Ocenění Juraj Ševčík převzal během slavnostního zahájení konference Advances in Chromatography and Electrophoresis & Chiranal 2024 pořádané na přírodovědecké fakultě a v Pevnosti poznání.

„Svůj profesní život mám spojený s Olomoucí a Přírodovědeckou fakultou UP. Udělené ocenění mi udělalo velkou radost a patří všem blízkým kolem mně,“ uvedl.

Juraj Ševčík je absolventem analytické chemie Přírodovědecké fakulty UP. Odborně se věnuje elektromigračním technikám, analýze biologicky aktivních a chirálních látek a online prekoncentračním technikám. Přírodovědeckou fakultu vedl v letech 2006 až 2014. Jako děkan byl u toho, když fakulta zakládala svá vědecká centra. Zasloužil se o popularizaci přírodních věd, stál u zrodu Jarmarku chemie, fyziky a matematiky, který je nyní pořádán pod názvem Přírodovědný jarmark, a u založení Pevnosti poznání.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)