Ačkoliv si na Univerzitu Palackého podává přihlášku třikrát více studentů, než kolik může přijmout, každoročně vypuká v prostředí českých vysokých škol nový boj o uchazeče, který si nic nezadá se skutečnou válečnou vřavou.
Boj se vede online i offline, školy se utkávají o přízeň zájemců o studium přímo na středních školách a dokonce dochází i na guerillu. Tedy tu marketingovou. Nejlitější souboje ale probíhají rok co rok na podzim na Gaudeamu v moravské metropoli. Bitva o Brno aneb Největší veletrh terciárního a pomaturitního vzdělávání u nás přiláká vždy více než čtyři stovky škol z celého světa. Cíl našeho univerzitního týmu byl proto jasný: Oslovit a přesvědčit o kvalitách olomoucké univerzity co nejvíce potenciálních zájemců o studium.
Stovky oborů ve dvou patrech
Univerzita Palackého se pravidelně účastní veletrhů v Praze, Nitře nebo v Bratislavě, brněnský podnik je ale z hlediska velikosti i návštěvnosti nejvýznamnější. Jen pro představu: letošní ročník navštívilo během čtyř dní rekordních třicet jedna tisíc studentů třetích a čtvrtých ročníků středních škol. A protože jsme už z minulých let věděli, že asi z třetina z příchozích se zastaví u nás, museli jsme se náležitě připravit. Vybavili jsme se zcela novou dvoupatrovou expozicí univerzity rozloženou na sto šedesáti metrech čtverečních, která opravdu nešla přehlédnout, a týmem více než sta studentů a studijních referentek, kteří se během trvání akce na stánku vystřídali.
Chcete brožuru? Ne? A co hada?
Ani to vše dnešním zájemcům o studium ale nestačí. Kromě informačních materiálů a propagačních předmětů jsme proto přichystali interaktivní program. A bylo toho hodně - LCD obrazovky, zmenšená verze univerzitního obchodu UPoint, odpočinková zóna, hokej s našimi hokejisty, roboti a lasery, hlavolamy, virtuální realita, 3D tiskárny, kurz kaligrafie, živá zvířata, sportovní trenažéry a ještě fotokoutek. A samozřejmě přátelská atmosféra a přístup, který oceňovali nejen návštěvníci stánku, ale i konkurenční vysoké školy.
To vše denně doplněno o přednášky pro výchovné poradce i stovky studentů v seminárních prostorách. A výsledek? Pořádný kus genia loci univerzitního města Olomouce na brněnském výstavišti a tisíce nadšených zájemců o studium.
Tour pokračuje i po novém roce…
Ani v lednu a únoru propagace univerzity a oslovování potenciálních zájemců o studium nepolevuje. Během jednoho měsíce navštíví zástupci fakult pod vedením Ondřeje Martínka z oddělení komunikace UP na svých cestách Ostravu, Bratislavu, Trenčín, Trnavu, Nitru, Žilinu, Bánskou Bystricu, Prešov, Košice nebo třídenní veletrh Gaudeamus v Praze. Mimo to pokračuje kontinuálně až do konce února online i offline kampaň a další aktivity směřující k posílení značky UP.