Univerzita vydává další katalog představující místní talentované kreativce

Foto: Vojtěch Duda
Úterý 18. květen 2021, 10:35 – Text: (red)

Ten, kdo se chce seznámit s lidmi, kteří se v Olomouci věnují kreativním oborům ve všech možných podobách, má ideální příležitost. Univerzita Palackého totiž vydává další katalog, v němž představuje talentované olomoucké tvůrce působící v oblasti designu. Publikace DESIGN II navazuje na úspěšný pilotní díl katalogu DESIGN s podtitulem „Kreativní Olomouc“, který vyšel v září 2020.

Obsah katalogu opět nabízí unikátní ukázky designové produkce osobitých a různorodých tvůrců – tentokrát z oblasti architektury, animace, ilustrace, módy, výroby šperků, sochařství, keramiky, produktového designu, ale rovněž tetování, floristiky nebo činnosti open ateliéru. Samotnou podstatou katalogu je pak jeho kvalitní vizuální podoba, na kterou úspěšně navázalo Vydavatelství Univerzity Palackého a autor obálky katalogu, olomoucký grafik Radim Měsíc. Dvojjazyčné texty v češtině a angličtině nabízejí možnost prezentovat vysoké kvality olomouckých kreativců také v zahraničí.

„Mapováním a zkoumáním olomouckého kreativního pole se s kolegyněmi a kolegy dlouhodobě zabýváme. Katalog DESIGN je přirozeným vyústěním našeho nadšení kvalitou a vysokou úrovní místních aktivit. Myslíme si, že právě tito invenční tvůrci a jejich práce by mohli vytvářet atraktivní obraz města navenek a představit Olomouc jako místo inspirativní, moderní a otevřené novým nápadům – tedy takové, jakým se v posledních letech skutečně stává,“ vysvětluje spoluautorka katalogu Michaela Jendřejková, jak by bylo možné shromážděná data využít k prezentaci města.

Klíčovou přidanou hodnotou celého procesu vzniku publikace katalogového typu je podle autorů také síťování, které se při přípravě děje, zejména v rámci osobního setkávání všech aktérů. Díky tomu dochází k zajímavým spojením jednotlivců, kteří se standardně v rámci svých oborů nevídají či o sobě navzájem vůbec nevědí. „Přitom právě spojením zdánlivě nepříbuzných oborů mohou vzniknout nové hodnoty ve formě produktů či spoluprací, které jednotlivým stranám a jejich okolnímu prostředí odkrývají další úrovně kreativního potenciálu,“ dodává Michaela Jendřejková.

Symbolický křest katalogu DESIGN II je plánován na 25. května 2021 v 17:00 v prostorách olomoucké restaurace Konvikt (Univerzitní 3) za účasti zástupců vedení univerzity, města a kraje, které vznik publikace finančně podpořily, Okresní hospodářské komory Olomouc, agentury CzechInvest a také autorů, kteří jsou v katalogu zastoupeni. „Těšíme se na další vlnu pozitivních reakcí a na první neformální setkání po tak dlouhé době společenské a kulturní uzávěry. Jsme rádi, že katalog slouží v tomto ohledu i jako určitá forma podpory sektoru zasaženého pandemií. Již první díl posloužil podle mnohých ohlasů jako úspěšný zdroj inspirace k nákupu vánočních dárků, dokonce sám katalog jako jejich originální doplněk,“ říká Petr Bilík, další z autorů pokračování edice z UP.

Autoři plánují s podporou Statutárního města Olomouce a nového vedení Univerzity Palackého v Olomouci ve vydávání katalogů pokračovat. Následovat bude speciální díl DESIGN III zaměřený na lokalitu Šumperska a Jesenicka. Všechny katalogy jsou zdarma dostupné v univerzitním informačním centru UPoint na olomouckém Horním náměstí a také v online podobě na https://kreativniolomouc.cz/aktivity/katalog-design/.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)