Udržitelnost v podnikání jako cesta k dlouhodobému úspěchu rezonovala na letošní konferenci UP Business Camp 2024. Akce pořádaná Vědeckotechnickým parkem Univerzity Palackého (VTP UP) přilákala do olomoucké Pevnosti poznání podnikatele, studenty Univerzity Palackého i nadšence, kteří hledají inspiraci, praktické rady a příležitosti k networkingu.
„Letošní UP Business Camp opět potvrdil, že téma udržitelnosti v podnikání je nejen aktuální, ale také klíčové pro budoucí rozvoj firem. Bylo skvělé sledovat, jak inspirativní řečníci, praktické workshopy a dynamická Startup Show přinesli účastníkům nejen novou inspiraci, ale i konkrétní nástroje k využití. Díky úžasné atmosféře a nadšení všech zúčastněných mohu s jistotou říci, že letošní ročník byl jedním z nejúspěšnějších,“ zhodnotil akci Petr Kubečka, ředitel VTP UP.
Konferenci zahájil svou přednáškou Richard Laně, majitel olomoucké sítě holičství Doe’s Barber Shop, který sdílel své zkušenosti se zákaznickým servisem a budováním vztahů se svými zaměstnanci. Následoval Martin Novák z firmy Sonnentor, který odvyprávěl, co vše stojí za úspěšným a udržitelným podnikáním. Dopolední blok uzavřel Vojtěch Pilnáček z českého startupu Green Future, jenž přiblížil potenciál termochemické recyklace plastů.
Po dopoledním bloku se účastníci přesunuli k workshopům. Velmi pozitivní ohlas získal workshop o dovednostech v debatování a přesvědčování. Jakub Kobela z Akadémie kritického myslenia nabídl praktické tipy využitelné v podnikání i běžném životě. Paralelně mohli účastníci navštívit workshop o ekodrogerii s Natašou Foltánovou, který se zaměřil na ekologický životní styl a netoxickou domácnost, přičemž získali konkrétní rady pro zavedení udržitelného přístupů v domácím prostředí.
Odpolední program zahájila expertka v oblasti strategického HR Martina Větrovcová z Penta Hospitals. Osvětlila význam ESG kritérií a přínos lidského rozměru v podnikání. Psycholožka Olga Vlachynská pak inspirovala publikum svou přednáškou o tom, jak pečovat o duševní zdraví, když podnikáte. Blok přednášek uzavřel Jan Holešínský ze společnosti Talent Kompas a vysvětlil, proč by se šéfové firem měli obklopovat lidmi, kteří je dokáží přerůst.
Prostor mezi přednáškami účastníci využili k marketingovým konzultacím s agenturou Arrow Marketing nebo s vývojářským studiem Beecode. Konzultace i networking se ukázaly jako populární část konference přispívající k vytváření nových projektů a podnikatelských spojení.
Za vrchol konference lze považovat přehlídku Startup Show pořádanou Inovačním centrem Olomouckého kraje (ICOK). Vítězkou se stala studentka Fakulty tělesné kultury UP Karolína Tomášková s projektem ADHD Superpower, který šíří osvětu o ADHD u dospělých osob a nahlíží na tuto neurodivergenci jako potenciál a konkurenční výhodu.
UP Business Camp 2024 dokázal zarámovat všechny prvky udržitelnosti v podnikání do jednoho dne a přinesl nejen inspiraci, ale i praktické rady pro udržitelný byznys.
Záštitu nad akcí převzal rektor UP Martin Procházka, primátor statutárního města Olomouce Miroslav Žbánek a Olomoucký kraj. Hlavními partnery konference byla Agentura CzechInvest, ICOK a Arrow Marketing, který zajišťoval marketingovou propagaci akce.
Konference je realizována v rámci projektu č. 2422000002, Podpora podnikavosti, který je součástí Národního plánu obnovy, komponenty 1.4. Digitální ekonomika a společnost, inovativní startupy a nové technologie, financovaného z EU Nástroje pro oživení a odolnost. Některé aktivity byly finančně podpořeny z projektu NPO Podpora zelených dovedností a udržitelnosti na UP 22+ edUP (r. č. projektu NPO_UPOL_MSMT-2118/2024-4). Akci také finančně podpořilo statutární město Olomouc a Olomoucký kraj.