UPoint má 10. narozeniny. Pro návštěvníky připravil kolo štěstí, ochutnávku piva i výstavu

Foto: Vojtěch Duda
Pondělí 14. duben 2025, 12:00 – Text: (mtk)

Ve středu 16. dubna tomu bude deset let od otevření univerzitního obchodu a informačního centra na Horním náměstí. Unikátní prostor, který se při svém vzniku inspiroval podobnými obchody při britských a skotských univerzitách, je v současnosti největším kamenným univerzitním obchodem v Česku. Kulaté výročí si připomene výstavou mapující jeho historii, ochutnávkou univerzitního piva BrewHer, soutěžemi a slevovými akcemi.

„UPoint mnozí vidí jen jako obchod s merchem univerzity, ale pravdou je, že se během posledních let stal také exponovaným informačním centrem a komunitním prostorem. Ještě větší roli pak sehrává v propagaci značky UP, a to jak ven, tak dovnitř univerzity. Ostatně odběry kvalitního, lokálního a udržitelného zboží fakultami a dalšími pracovišti tvoří více než šedesát procent obratu,“ řekl vedoucí oddělení marketingu Ondřej Martínek.

Narozeninovou oslavu si mohou návštěvníci užít ve středu 16. dubna od 9 do 17 hodin. V UPointu na ně bude čekat kolo štěstí, na němž si mohou vytočit dárek k libovolnému nákupu, soutěžní kvíz nebo ochutnávka piva, které překvapí nejen chutí, ale i barvou. Speciálně pro UPoint ho uvařily vědkyně ze směsi chmele Pink Boots pod hlavičkou univerzitního pivovaru Eureka. „Desáté narozeniny jsou ideální příležitostí se ohlédnout za vznikem a vývojem UPointu. Proto jsme ve spolupráci s bývalými vedoucími a zaměstnanci obchodu připravili výstavu o historii obchodu. Její součástí budou i vzpomínky hlavních hybatelů vzniku UPointu, včetně tehdejšího prorektora pro vnější vztahy Petra Bilíka,“ doplnila Marie Hanušová, provozní manažerka UPointu. Během narozeninového dne mohou navíc všichni příchozí využít slevu 10 procent na nákup a na pět nejrychlejších čeká 20 procent sleva na e-shopu s kódem VSENEJ.

UPoint – informační centrum a obchod vznikl v roce 2015 z popudu tehdejšího prorektora pro vnější vztahy Petra Bilíka, který se inspiroval obdobnými prodejnami univerzitního merche při britských univerzitách. Od počátku se UPoint stal nejen výkladní skříní univerzity, hojně navštěvovaným informačním centrem, ale také vzorem a inspirací pro další vysoké školy. Co do rozsahu sortimentu a velikosti obratu, ale i designu a velikosti prostor nemá v tuzemsku UPoint srovnání. Více než polovina aktuálního sortimentu je vyráběna ve spolupráci s lokálními dodavateli či absolventy UP. Velký důraz je kladen také na udržitelnost produktů. Aktuálně spadá UPoint pod oddělení marketingu UP.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)