Peter Tavel bude obhajovat děkanskou funkci jako jediný kandidát

Ilustrační foto z volby děkana v roce 2014: Archiv Žurnálu UP
Pondělí 19. únor 2018, 11:00 – Text: Velena Mazochová

O vedení cyrilometodějské teologické fakulty v dalších čtyřech letech se bude ucházet současný děkan Peter Tavel, který jako jediný z navržených kandidátů nominaci přijal. Akademický senát se k volbám sejde na svém zasedání 11. dubna. 

Studenti a pedagogové mohli zasílat návrhy na kandidáty do 13. února. „Podány byly celkem čtyři návrhy se jmény vedoucího katedry církevních dějin a církevního práva Damiána Němce a současného děkana Petera Tavela. Ten jako jediný s kandidaturou souhlasil,“ informoval předseda volební komise Pavel Černuška. 

Kandidát na děkana představí svůj program na shromáždění akademické obce, které je připraveno na 4. dubna v aule hlavní budovy CMTF. Volba děkana na funkční období 2018 – 2022 se uskuteční o týden později. 

Dvanáctičlenný fakultní senát volí děkana tajným hlasováním, přičemž každý senátor má jeden hlas. Ke zvolení je nutná nadpoloviční většina kladných hlasů. 

Peter Tavel může kandidovat podruhé, protože v polovině září tohoto roku uzavře teprve své první funkční období. Do čela fakulty jej senát poprvé zvolil v březnu 2014. Do funkce nastoupil téhož roku na podzim po udělení souhlasu vatikánské Kongregace pro katolickou výchovu a jmenování rektorem.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)