Vítěz Podnikavé hlavy chce vyrábět náplně do 3D tiskáren z plastových lahví

Devátý ročník soutěže Podnikavá hlava zná své vítěze.
Foto: VTP UP
Pátek 1. červen 2018, 12:00 – Text: Dana Jurková

Vítězem devátého ročníku soutěže Podnikavá hlava, kterou pořádá Vědeckotechnický park Univerzity Palackého (VTP UP), se stal Jakub Navařík. Porotu zaujal nápadem recyklovat plasty pro použití ve 3D tisku. Titul Podnikatel v sukni získala Vladislava Závrská s projektem Knihář. Ocenění v kategorii Zdraví-pohyb-sport si převzal Jan Lavrinčík za projekt zdravotních pomůcek StoneBall a StoneTube.

Druhé místo v soutěži Podnikavá hlava obsadila také Vladislava Závrská, která zaujala porotu kvalitním zpracováním projektu, který umožňuje čtenáři zachycovat osobní prožitky s knihami a spolu s nimi růst. Na třetím místě skončila Hana Dospivová s projektem sítě adiktologických ambulancí Zkleceven.

„Jako porotci jsme během finále měli možnost zhlédnout 11 velice kvalitních soutěžních prezentací z různých oblastí společenského spektra. Ať už se jednalo o projekty z environmentální oblasti, oblasti zdravotnictví, sportu, nebo například ze čtenářského světa. Vítězné projekty svědčí o kvalitě podnikatelského záměru a odbornosti jejich autorů. Přeji všem zúčastněným, aby svůj podnikatelský nápad dotáhli do cíle a úspěšně s ním podnikali,“ uvedl Roman Jurečka, ředitel VTP UP.

Celkem 80 tisíc korun do startu podnikání a potenciál získání investice, k tomu kancelář a konzultace s odborníky na rok zdarma – tyto ceny využije ve svém projektu recyklace plastů pro použití ve 3D tisku vítěz Jakub Navařík, 31letý vědecký pracovník z Přerova.

„Společnost dnes produkuje nezměrné množství nebezpečných plastů, které zaplavují přírodu. Odpady jsou celosvětový problém, na jehož řešení se chci s mým projektem podílet. Chci se soustředit především na využití starých PET lahví pro výrobu náplně do 3D tiskáren. Plastový odpad je jednou z největších hrozeb pro budoucnost nás i naší planety, a proto je potřeba hledat jeho nové využití,“ uvádí vítěz Jakub Navařík. „Výhru plánuji investovat do výrobní techniky," dodává.

Celkem 10 tisíc korun využije nová Podnikatelka v sukni Vladislava Závrská, která zvítězila v kategorii Olomouckého kraje. „Do soutěže se přihlásilo celkem devět žen, přičemž čtyři z nich se probojovaly až do finále. Těší mě, že soutěžní příspěvek Podnikatelky v sukni oslovil také ostatní porotce, kteří projekt ocenili druhým místem,“ uvedl náměstek hejtmana Olomouckého kraje Pavel Šoltys. „Projekt Závrské mě zaujal jak kvalitou zpracování, tak inovativní metodou 4PRO, kterou autorka vymyslela. Metoda čtenáře vybavuje znalostmi a dovednostmi, které by jinak pouhým čtením nerozvinul," dodal.

Soutěž Podnikavá hlava je určena budoucím, začínajícím i zkušeným podnikatelům. V minulosti jí prošlo více než 330 soutěžících. Do letošního ročníku soutěže se registrovalo 30 soutěžících, z toho 18 zaslalo své podnikatelské plány. Do finále se probojovalo 11 z nich. Tři vybraní finalisté budou mít 24. listopadu možnost prezentovat své nápady před stovkami účastníků olomoucké konference o podnikání UP Business Camp.

Soutěž Podnikavá hlava se uskutečnila pod záštitou Olomouckého kraje a za finanční podpory generálního partnera České spořitelny – poskytovatele služby Erste Corporate Banking a společnosti BA Club. 

Podrobné informace o soutěži naleznete ZDE. 

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)