7. olomoucká sociologická podzimní konference

Foto: archiv Katedry sociologie, andragogiky a kulturní antropologie FF UP.
Úterý 14. listopad 2017, 10:56

Ve dnech 18. – 20. října 2017 se konala již 7. olomoucká sociologická podzimní konference, kterou pod záštitou České sociologické společnosti pořádala Katedra sociologie, andragogiky a kulturní antropologie Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.

Na konferenci vystoupilo 84 účastníků včetně sociologů ze Slovenska a Polska. Bylo na ní předneseno 40 příspěvků mapujících různé oblasti života české, slovenské i polské společnosti. Důležitým tématem se stala např. práce a trh práce, procesy v oblasti politiky nebo také hodnotové orientace. Poměrně novou a zajímavou předmětovou orientaci tvořily analýzy moderních komunikačních médií. Mezi nejzajímavější příspěvky z této oblasti patřila studie tematizující soukromí youtuberů. Ti podle studie přispívají k tvorbě vzorců chování mládeže, zároveň však riskují ztrátu svého soukromí. Výrazným znakem konferenčních příspěvků byla snaha o propojení teorie a metodiky výzkumu. Nedílnou součástí konference bylo vyhlášení výsledků studentské soutěže České sociologické společnosti Cena Miloslava Petruska o nejlepší odborný článek ze sociologie za rok 2016.

Abstrakty a powerpointové prezentace přednesených příspěvků lze nalézt na stránkách Katedry sociologie, andragogiky a kulturní antropologie FF UP.

Mgr. František Znebejánek, Ph.D., Katedra sociologie, andragogiky a kulturní antropologie FF UP

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)