Představení moderních výukových opor pro zlepšení profesní angličtiny zdravotníků bude hlavním obsahem konference, kterou na 15. června připravila fakulta zdravotnických věd. Zúčastní se jí zástupci konsorcia sedmi zemí, kteří se v uplynulých třech letech podíleli na realizaci mezinárodního projektu Healthcare English Language Programme (HELP), oceněného Evropskou komisí.
Konference završí tříletou spolupráci olomoucké fakulty s akademickými pracovišti a inovativními centry v Irsku, Německu, Španělsku, Litvě, Polsku a na Slovensku. Její program vyvrcholí představením finálních výsledků projektu v podobě učebnice, plné verze on-line platformy a mobilní aplikace pro výuku profesní zdravotnické angličtiny a interkulturních kompetencí. Nově spuštěné výukové opory budou zdarma přístupné studentům, učitelům, absolventům zdravotnických oborů i širší odborné veřejnosti.
„On-line platforma nabízí v prostředí LMS Moodle interaktivní formu výuky zdravotnické angličtiny včetně audio a video nahrávek. Obsahuje čtrnáct výukových modulů z oblasti medicíny a ošetřovatelství a dalších šest, které jsou věnovány interkulturním rozdílům a komunikaci. Lze ji využít ve výuce nebo pro samostudium na úrovni mírně či středně pokročilých. K dispozici je zdarma i pro mobilní zařízení se systémem Android i ve formátu PDF,“ uvedl člen mezinárodního řešitelského týmu Lukáš Merz z Ústavu společenských a humanitních věd FZV, který na fakultě vede výuku anglického jazyka.
Cílem inovativního projektu bylo vytvořit komplexní a bezplatný výukový nástroj, který by byl dostupný studenům, zdravotnickému personálu i širší odborné veřejnosti zejména ve středoevropských zemích. Součástí záměru byla i snaha o integraci jazykového a interkulturního vzdělávání za použití moderních technologií. „Primární cílovou skupinou jsou studenti zdravotnických oborů a zdravotní sestry, které mají zájem získat zkušenosti nebo se pracovně uplatnit v zemích Evropské unie. Moderní výukové opory využije také zdravotnický personál při kontaktu s pacienty ze zahraničí. Přístupné budou i pro samostudium zdravotních sester, které mají školu dávno za sebou a jazykové kompetence využijí při účasti na zahraničních konferencích či misích“ vysvětlil odborný asistent Ústavu ošetřovatelství FZV a I. interní kliniky LF UP Jan Galuszka.
Zahajovací schůzka mezinárodního konsorcia se konala na konci roku 2014 na půdě Slovenské zdravotnické univerzity v Bratislavě. V průběhu tří let se jednotliví projektoví partneři podíleli na analýze vzdělávacích potřeb, tvorbě výukových modulů a pilotním testování. „Po první fázi, při níž jsme zkoumali konkrétní potřeby cílové skupiny, připravovali jednotliví členové týmu výukové materiály pro určitou oblast ošetřovatelství nebo konkrétní obor. Olomoucká fakulta mohla nabídnout zejména zkušenosti z výuky angličtiny pro fyzioterapeuty nebo porodní asistentky,“ přiblížil Lukáš Merz.
Hodnotu a význam projektu HELP potvrdila už v minulých dnech Evropská komise, která mu udělila prestižní ocenění kvality – tzv. Evropskou jazykovou cenu Label (European Language Label - ELL). Pravidelně ji získávají nejúspěšnější inovativní projekty v oblasti jazykového vzdělávání v evropských zemích.
Závěrečná konference projektu HELP se uskuteční 15. června v univerzitních prostorách v Křížkovského 12 od 9.30 do 14.30 hodin. Registrace je bezplatná. Další informace jsou k dispozici webových stránkách projektu.