Buď laska. Seznamte se s ukrajinštinou díky bezplatné elektronické učebnici

Středa 30. březen 2022, 12:03 – Text: (red)

Buď laska. Nad něžným ukrajinským překladem českého prosím se v posledních týdnech dojímá nespočet Čechů. Nezůstaňme však pouze u znalosti tohoto slovního spojení. Statisíce Ukrajinců, kteří utekli před válkou a ruskou invazí do Česka, se nyní postupně začínají učit česky, aby jejich integrace byla co nejhladší. Pojďme jim naproti a naučme se trochu jejich řeči, ať je komunikační bariéra co nejpropustnější.

Vydavatelství UP se pro všechny zájemce rozhodlo zdarma uvolnit elektronickou verzi učebnice ukrajinštiny, kterou zpracovali olomoučtí ukrajinisté Josef Anderš a Uljana Cholodová z Katedry slavistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.

Učebnice Ukrajinština vážně i vesele naposledy vyšla ve čtvrtém aktualizovaném vydání v roce 2014. Právě tuto verzi nyní ve formátu PDF a pod licencí Creative Commons vysílá Vydavatelství UP do světa pro všechny učitele, spolužáky ukrajinských dětí, dobrovolníky a všechny ostatní, kdo by se chtěli ve volném čase naučit alespoň základní komunikaci v ukrajinštině.

Podívejte se na obsah, ukázku nebo si rovnou stáhněte celou verzi učebnice na e-shopu. Učebnici najdete také na Flexibooks nebo Google Play a Google BooksBuď laska a ať vám jde studium ukrajinštiny od ruky!

 

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)