Martin Gabryš z PřF vytvořil mapové aplikace pro Světový pohár v biatlonu

Foto: Pixabay
Neděle 3. únor 2019, 8:00 – Text: Šárka Chovancová

Celkem přes 21 tisíc uživatelů převážně z České republiky, Německa a Rakouska použilo nové interaktivní mapy areálu a zaplněnosti parkoviště při závodu Světového poháru v biatlonu v Novém Městě na Moravě. Jejich autorem je Martin Gabryš z přírodovědecké fakulty.

Interaktivní mapa areálu obsahovala závodní trasy, divácká placená i neplacená místa podél trati, střelnice, tribuny a služby pro diváky. Chtěli jsme, aby se diváci pohodlně dostali do areálu a dokázali se dobře zorientovat," uvedl Martin Gabryš z katedry geoinformatiky.

Jak později ukázaly výsledky dat, větší sledovanost měla mapa parkovišť s vyznačenými parkovacími místy. „Byla to jednoduchá mapová aplikace, která ukazovala, jak se parkoviště zaplňují. Fungovalo to tak, že lidé, kteří přijížděli do Vysočina Areny, viděli, kde mohou parkovat, kde jsou volná místa," vysvětlil Martin Gabryš.

Student přírodovědecké fakulty má k biatlonu velmi blízko. Není to tak dávno, co provozoval letní biatlon, což je kombinace běhu a střelby. Světového poháru v Novém Městě na Moravě se v roce 2016 díky otci účastnil jako divák. „Bylo super, že před třemi lety mě do Nového Města na Moravě vytáhl táta a teď jsem mu to mohl oplatit. Podíval jsem se také do VIP prostor, viděl jsem, jak fungují média a jak funguje veškeré dění v zákulisí," dodal Gabryš.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)