Novinka pro studenty UP: elektronické potvrzení o studiu

Foto: Žurnál UP
Středa 19. květen 2021, 8:00 – Text: Ivana Pustějovská

O jednu překážku méně mají nově studenti Univerzity Palackého. Nebudou už totiž muset chodit osobně pro potvrzení o studiu na univerzitu, ale mohou si ho sami vygenerovat v Portálu UP. Škola tak v rámci postupné elektronizace různých dokumentů usnadňuje studentům přístup k potřebnému dokladu.

Potvrzení o studiu je často žádaným dokumentem, který chtějí různé úřady či instituce. Nově je pro jeho získání možné využít Portál UP, do něhož mají všichni studenti přístup. Potvrzení o studiu student najde pod dlaždicí ELF (Elektronické formuláře), kde se po kliknutí na tlačítko Tisk vytvoří soubor ve formátu PDF. „Potvrzení v textu uvádí, že student je ke dni vygenerování dokumentu studentem Univerzity Palackého. Obsahuje ale i QR kód, kterým si příjemce potvrzení po načtení může sám ověřit, zda je předkladatel v daný čas opravdu studentem,“ vysvětlila Monika Smitková, vedoucí Oddělení pro studium rektorátu UP.

„Nový systém studentům usnadňuje přístup k potvrzení o studiu. Každá studentka i student UP si ho může vygenerovat kdekoli a kdykoli. Díky QR kódu je zárukou stále aktualizovaných informací. Navíc je mnohem šetrnější k přírodě a také snižuje administrativní zátěž všech, zejména studijních oddělení na fakultách,“ doplnil prorektor pro studium Vít Zouhar. 

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)