Odborníci z VTP představili v Pardubicích možnosti databáze Espacenet

Účastníci semináře na pardubické univerzitě.
Foto: Andrea Nogová, Centrum transferu technologií a znalostí Univerzita Pardubice
Sobota 24. červen 2017, 13:00 – Text: Dana Jurková

Patentové rešerše v databázi Espacenet byly hlavním tématem semináře, na kterém zástupci Vědeckotechnického parku Univerzity Palackého (VTP) představili své zkušenosti vědeckým pracovníkům Univerzity Pardubice.

Seminář byl určen zejména účastníkům projektů ministerstva školství a také těm, kdo uvažují o podání přihlášky vynálezu k průmyslově-právní ochraně.

„Zájemcům jsme představili nejefektivnější cesty vyhledávání v databázi, a to z hlediska volby vhodné rešeršní strategie, klíčových slov a dalších klasifikací. Součástí školení byly také ukázky konkrétní rešerše a její interpretace,“ uvedl Filip Auinger, business development manažer VTP UP, který školení na akademické půdě v Pardubicích vedl. „O školení byl veliký zájem, proto ho 7. září od 9 hodin zrealizujeme přímo ve Vědeckotechnickém parku také pro naše vědecké pracovníky v Olomouci,“ dodal.

Databáze Espacenet je patentovou rešeršní databází Evropského patentového úřadu. Obsahuje více jak 90 milionů patentových dokumentů z celého světa. Díky databázi mohou zájemci sledovat trendy a novinky ve svých oborech, hledat řešení technických výzev nebo se orientovat v práci konkurence. Databáze je dostupná online zdarma.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)