Otevřený dopis rektora UP k situaci financování vysokých škol

Jaroslav Miller.
Foto: Archiv Žurnál UP
Středa 27. září 2017, 10:30

Milé kolegyně, vážení kolegové, milé studentky, milí studenti, akademická obci!

Po dlouhém jednání s politickou reprezentací a Vládou ČR dosáhla Česká konference rektorů ve spolupráci s dalšími univerzitními grémii dílčího úspěchu a Vláda ČR schválila navýšení rozpočtu pro vysoké školy o 3 miliardy Kč pro rok 2018. Přesto se domníváme, že nejde o řešení dostatečné, nemáme pevné záruky adekvátního růstu pro následující období ani systematického financování kvalitativních změn na tuzemských vysokých školách. Proto se spolu s ostatními vysokými školami připojujeme k symbolickému Týdnu pro vzdělanost a žádáme vás zároveň o váš individuální vklad: Máte-li ve dnech 2.–6. října polední výuku, věnujte, prosím, přesně ve 12:05 několik minut informování vašich studentů o situaci českého vysokého školství a případné diskuzi. K tomuto účelu posíláme prezentaci, jež shrnuje základní statistiky a data.

Zároveň vás srdečně zvu na veřejnou prezentaci kandidáta na rektora UP, která proběhne 11. října ve 13:00 v aule Pedagogické fakulty Univerzity Palackého, kde budeme o financování vysokých škol rovněž hovořit. 

Děkuji vám za váš zájem i za podporu dosavadního úsilí České konference rektorů.
prof. Jaroslav Miller, rektor Univerzity Palackého v Olomouci

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)