Absolutním vítězem patnáctého ročníku oborové soutěže Lemur – Česká cena za Public Relations 2020 (LEMUR 2020) se stal projekt České děti v kybersvětě, zaměřený na chování dětí na internetu. Vytvořila jej společnost O2 Czech Republic a podílel se na něm portál E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého s agenturou FleishmanHillard.
„Cena je pro nás důkazem toho, že Pedagogická fakulta UP umí dělat zajímavé, smysluplné a hodnotné aktivity s celospolečenským dopadem,“ uvedl Kamil Kopecký, vedoucí Centra prevence rizikové virtuální komunikace PdF UP.
Dodal, že cílem vítězného projektu je především osvěta rizik, která představuje pro děti internet. Projekt se dokázal prosadit v konkurenci dalších 118 soutěžících, kteří podali celkem 243 přihlášek v 31 kategoriích. „Samozřejmě že bez propojení s komercí by to bylo mnohem obtížnější. Společnost O2 s námi tvořila kampaň, která cílila na oblast online bezpečnosti, součástí naší práce byl výzkum, kauzy i popularizace témat prostřednictvím besed. Díky masivní komunikaci projekt oslovil hodně lidí a stal se i inspirací k natočení celovečerního dokumentu V síti, který mapuje online sexuální obtěžování mladých dívek. Myslím, že se můžeme považovat za ukázku funkčního propojení akademického a firemního sektoru,“ dodal Kamil Kopecký.
Projekt České děti v kybersvětě získal nejen titul Absolutního vítěze, na první místo dosáhl i v kategoriích Společenská odpovědnost a filantropie, Integrovaná komunikace a Technologie, IT.
Soutěž pořádá Asociace public relations (APRA), která vznikla jako odborné sdružení v roce 1995. Hlavním posláním této asociace je mimo jiné reprezentovat obor PR veřejnosti, kultivovat činnost agentur a budovat dobré jméno oboru. Oceněny byly PR projekty realizované od roku 2019 do února roku 2020. Slavnostní předávání cen se uskutečnilo online z Centra současného umění DOX+ v Praze, večerem provázel herec a moderátor Mikuláš Křen. Další informace o cenách najdete ZDE.
Podrobnosti o projektu České děti v kybersvětě jsou k dispozici na portálu E-Bezpečí.