Pevnost poznání rozšiřuje program i expozice. Motivem celého roku je Láska k poznání

Foto: Pevnost poznání
Pátek 9. únor 2024, 8:00 – Text: Martina Vysloužilová

S láskou k poznání. Tento slogan bude provázet Pevnost poznání, interaktivní muzeum vědy Přírodovědecké fakulty UP, během celého roku 2024. Jedná se o ústřední motiv nového pevnostního videoklipu s hudbou Jana P. Muchowa a také podtitul akce Láska je věda, která se koná od 17. do 18. února ve všech expozicích science centra. Jeho tým zve na řadu programových novinek a chce pokračovat v úspěšném trendu stoupající návštěvnosti.

Pevnost poznání rozšířila své aktivity do nedaleké budovy Vědeckotechnického parku UP Envelopa Hub, kde vznikla moderní laboratoř UP_LAB. Tam se budou konat workshopy a kreativní dílny zaměřené na moderní technologie jako například 3D tisk, virtuální realitu nebo robotiku. „Zájem o naše doprovodné aktivity ze strany veřejnosti narostl, a proto jsme se rozhodli vytvořit další prostor pro vzdělávání. Stejně tak budeme v průběhu roku organizovat oblíbené popularizační akce zaměřené na různé vědecké oblasti,“ popsal plány Roman Chvátal, programový ředitel Pevnosti poznání. 

Zamilujte se do vědy! 

První akcí bude Láska je věda o víkendu 17. a 18. února. Malí i velcí zjistí, co se děje v mozku zamilovaných, podle čeho si zvířata vybírají svého partnera nebo jak funguje přístroj na detekci lásky. Chybět nebude ani program ve vědeckých dílnách, na který si zájemci mohou koupit kombinovanou vstupenku. Za zvýhodněnou cenu 140 korun dostanou program v laboratoři, vědecké dílně i planetáriu. 

V expozici Do historie! vznikne kavárna

A protože láska prochází žaludkem, v expozici zaměřené na historii vznikne nová kavárna. Občerství se v ní každý, koho v otevírací době science centra cesta za poznáním náležitě unaví. „Jsem rád, že se po tolika průtazích, zapříčiněných nejdříve covidem a poté několika koly výběrových řízení, podařilo dotáhnout projekt do úspěšného konce. Začneme pozvolna – výběrovou kávou a kvalitními pochutinami. Postupně chceme sortiment rozšiřovat,“ prozradil ředitel centra Matěj Dostálek. 

Nový videoklip podtrhuje emoce 

Pevnost poznání má nově také umělecký videoklip, který ukazuje, co všechno se dá zažít v interaktivních expozicích. „Chtěli jsme podtrhnout emoce, které jsou s budovou spojené. Muselo to být osobní a autentické, proto Pevnost poznání celý spot koprodukovala společně s olomouckou produkcí StoryFactory,“ doplnil Dostálek. Spot je zakončen sloganem „S láskou k poznání“. Film doprovází originální hudba Jana P. Muchowa, který je známým autorem muziky k řadě českých filmů. 

Do Centra popularizace PřF UP přišlo loni 106 029 platících návštěvníků. To je oproti roku 2022 nárůst přibližně o 5 procent. Pevnost poznání sídlí v unikátně zrekonstruované, památkově chráněné budově velkého dělostřeleckého skladu z roku 1857. Prostřednictvím expozic, dílen, laboratoře a digitálního planetária zde zaměstnanci a studenti univerzity zábavnou a hravou formou přibližují dětem i dospělým vědecké poznatky i historická fakta.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)